۱۳۹۸-۰۵-۰۲
فرجام کسی که می‌گفت جانشین احتمالی امام را باید با ماشین زیر بگیریم
فرجام کسی که می‌گفت جانشین احتمالی امام را باید با ماشین زیر بگیریم
کتاب «تقی شهرام؛ به روایت اسناد» که از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده، اثری است که خواننده را با یکی از شخصیت‌ها و مهره‌های کلیدی سازمان مجاهدین خلق آشنا می کند.

کتاب «تقی شهرام؛ به روایت اسناد» در سی و نهمین سال اعدام شهرام از سوی مرکز اسناد منتشر شده است. اثری که از نظر حجم باید آن را در دسته آثار سنگین قرار داد، ولی به هیچ وجه نباید آن را به این خاطر نخواند و یا از حجم آن واهمه داشت. اثری به شدت خوشخوان و روان که علاوه بر تقی شهرام خواننده را با حواشی سازمان مجاهدین خلق ایران و پیشینه این سازمان نیز به صورت گذرا ولی دقیق مواجه می‌کند.

در این کتاب اطلاعات جالبی از بازداشت و محاکمه و روند رسیدگی به پرونده شهرام را مقابل خواننده قرار می‌دهد ولی قبل از رسیدن به این مقطع باید از خانواده نه‌چندان مذهبی او و روند تحصیلش در دبیرستان و دانشگاه مطلع شد. دانشگاهی که بسیاری بر این باورند عامل مهم مذهبی شدن شهرام بوده است.

این کتاب دربردارنده فصل‌های زندگی سیاسی تقی شهرام است. خواننده در این کتاب از بدو عضوگیری توسط موسی خیابانی در پاییز ۴۸ تا اعدامش در تابستان ۵۹ را در یک روند خواندنی از نظر می‌گذارند. روندی که مولف در کتابش پیش گرفته به شکلی است که از حواشی غافل نبوده و در کنار روایت شخصیت تقی شهرام، اتفاقات و موضوعاتی که به شناخت بهتر شخصیت کمک می‌کند را نیز از قلم نینداخته است و به همین دلیل حین خواندن کتاب ملول و خسته نمی‌شویم! کتابی که سندهای منتشر نشده‌ای درباره تقی شهرام را در خود دارد و می‌تواند هم برای علاقه‌مندان به تاریخ معاصر و هم پژوهشگران تاریخ جذاب باشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید