۱۳۹۸-۰۵-۰۶
«آقای کتاب» به چاپ دوم رسید
«آقای کتاب» به چاپ دوم رسید
«آقای کتاب»؛ مروری بر زندگی و زمانه حاج علی یزدانخواه، کتابفروش انقلابی کاشان به چاپ دوم رسید.

«آقای کتاب»، اولین روایت از یک جریان نادیده در جبهه فرهنگی انقلاب است که ۶۰ سال جهاد فرهنگی خاموش یک انقلابی را روایت می کند. این کتاب یک روایت شهرستانی خوب و جامعی از جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را ارایه می کند.

«آقای کتاب» در واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تهیه شده و محمدحسین بارونقی تحقیق و تدوین آن را برعهده داشته است. این کتاب، در شش فصل، مروری بر زندگی و زمانه شصت سال کتاب فروشی «حاج علی یزدان‌خواه»، پدر شهید و از کتاب‌فروشان انقلابی و قدیمی شهر کاشان است.

در کتاب «آقای کتاب» علاوه بر گفتگو با حاج علی یزدانخواه و اعضای خانواده اش، با فعالان کاشانی و افرادی همچون نصرت الله شادنوش، مرحوم حجت الاسلام محمدتقی مدنی، حجت الاسلام شیخ مرتضی قاسمی، حجت الاسلام عباس رسول زاده، امیرحسین چیت سازیان، محمد کتابچی، محسن خسروی، مرتضی مهدویان، احمد فرهنگ، حجت الاسلام سید ابراهیم راست بود، علی اکبر توحیدیان، علی موحدپور، محمد شقاقی، سیدعلیرضا شفیعی مطهر و… در مورد زندگی و زمانه آقای کتاب کاشان گفتگو شده است و خاطراتی درباره مرحوم آیت الله مدنی کاشانی، آیت الله شیخ علی نجفی کاشانی و استاد محسن قرائتی و… هم آمده است.

در انتهای کتاب علاوه بر اسناد ساواک و تصاویر و نمایه، یک مقاله تحلیلی تفصیلی ارزشمندی با عنوان «مبارزات زیربنایی و زیربنای انقلاب؛ درآمدی بر شناخت شبکه توزیع کتاب و رساله امام خمینی در دوران انقلاب اسلامی» ارایه شده است.

در پشت جلد این کتاب چنین آمده است: «انقلاب که پیروز شد با خودم گفتم من مسئولیتم را انجام دادم و حالا که جهاد و سپاه، کتاب فروشی دارند دیگر با یک مغازه کوچک کتاب فروشی نمی کنم و همان لوازم التحریر را می‌فروشم. برای مدتی هم کتاب نیاوردم تا اینکه روزی خانمی به مغازه آمد و گفت کتاب «عربی آسان» می‌خواهم.

گفتم ندارم و دیگر هم نمی‌آورم. بنده خدا درهم شد و گفت من کتاب می‌خواستم و آمدم از شما بخرم. کمی دور شده بود که صداش زدم و گفتم چند روز دیگر بیا تا کتاب را برایت بیاورم. در یک لحظه با خودم گفتم خدایا اگر گشنگی هم بخورم کتابفروشی را رها نمی کنم. یک دو شب بعد از این ماجرا خواب دیدم کسی در خانه را می‌زند. در را که باز کردم دیدم امام خمینی است. گفتم آقا شما کجا! اینجا کجا؟ گفت کاری انجام دادی و من وظیفه دانستم به خانه‌ات بیایم. تا صبح هم خانه من بود. وقتی بیدار شدم گفتم این نتیجه تصمیم ادامه کتاب فروشی است؛ خدایا چشم، از این به بعد کتاب‌فروشی را رها نمی‌کنم.»

چاپ دوم «آقای کتاب» در ۱۹۲ صفحه، قطع رقعی، تیراژ هزار نسخه و قیمت ۲۰ هزار تومان از سوی انتشارات «راه یار» منتشر شده است. علاقمندان جهت تهیه این کتاب علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند به واحد فروش دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی واقع در میدان انقلاب اسلامی، خیابان ۱۶ آذر، روبروی پورسینا، پلاک ۶۰، حسینیه هنر یا سایت های عماریار ammaryar.ir و پاتوق کتاب فردا bookroom.ir مراجعه و یا نام کتاب را به شماره ۰۹۱۹۹۰۳۸۲۷۰ پیامک کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید