۱۳۹۸-۰۶-۱۶
«غلبه بر افسردگی»
«غلبه بر افسردگی»
کتاب «غلبه بر افسردگی» به مخاطب در شناخت افسردگی و پذیرش درمان‌پذیری این اختلال کمک می‌کند.

کتاب «غلبه بر افسردگی» که گروهی از نویسندگان آن را تالیف و بهناز کمالی آن را ترجمه کرده منتشر شد.

مطالعه کتاب راهنمای «غلبه بر افسردگی» تالیف گروه نویسندگان چنینگ، شناخت افسردگی و پذیرش درمان‌پذیری این اختلال را ممکن کرده است. این کتاب در قالب یک حمایتگر، افراد را  به درمان تشویق می‌کند:«به خاطر داشته باشید که محکوم به رنج کشیدن نیستید. می‌توانید بر افسردگی چیره شوید و زندگی شاد و سازنده‌ای داشته باشید.».

براین اساس نویسندگان  کتاب  معتقدند افسردگی چیزی بیش از احساس غم، ناامیدی یا «بی‌حوصلگی» است و فرد نمی‌تواند به راحتی از حالت افسردگی رهایی یابد.  افسردگی درست مثل فشارخون بالا، زخم معده و بیماری قلبی نوعی اختلال پزشکی است و در صورت عدم درمان سال‌ها طول می‌کشد. با همین رویکرد است که این اثر به  موضوعاتی همچون «پزشک چگونه متوجه می‌شود من افسرده شده‌ام؟»، «انواع اختلال‌های وابسته به افسردگی»، «درمان افسردگی»، «درمان افسردگی با دارو»، «درمان افسردگی با روان درمانی»، «آیا افسردگی عود می‌کند؟» و... می‌پردازد.

مخاطبان در قسمت‌هایی از این کتابِ راهنما برای ثبت نشانه‌های افسردگی خود نوشتن یادداشت را آغاز می‌کنند و فعالیت‌های روزانه‌ای را انجام خواهند داد. در ادامه  مترجم این اثر، با بیان شماره‌های ضروری مانند صدای مشاور، اورژانس اجتماعی و.. به خوانندگان ایرانی برای جلوگیری از اقدام‌های آنی راهکارهایی ارائه می‌کند.

این کتاب خوانندگان را به برنامه‌ریزی واقع‌بینانه برای جلوگیری از خطرات احتمالی افسردگی ترغیب می‌کند. «غلبه بر افسردگی» در ۳۲ صفحه و به قیمت ۸ هزار تومان از سوی انتشارات فنی ایران منتشر شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید