سوگواره محرم در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی
۱۳۹۸-۰۶-۱۸
سوگواره محرم در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی
سوگواره محرم در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی
کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در سطح مشهد و شهرستان‌ها با برگزاری نمایشگاه کتاب، پوستر و نرم‌افزار، ایام محرم را گرامی داشتند.

كتابخانه مسجد بزرگ امام رضا(ع)، كتابخانه حسينيه امام رضا(ع)، کتابخانه زینبیه (س)، کتابخانه آیت‌الله شیخ هاشم قزوینی (ره)، كتابخانه آیت‌الله شیخ مجتبی قزوينی(ره)، فرهنگسرای امام رضا‌(ع)، در مجتمع فرهنگی امام خمينی(ره) نمایشگاه‌هایی را با عناوین «كودك مسلمان»، «سا‌لار شهیدان»، «شهادت خورشید»، «یک غنچه، صد زخم» و «حقیقت مظلوم»، «حيات حسينی»، «شور حسينی»، برگزار کردند.
تالار مطالعه قفسه باز بانوان در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نیز هم‌راستا با سایر کتابخانه‌های وابسته به این سازمان به برگزاری نمایشگاهی با عنوان «حماسه حسینی» اقدام کرد.
همچنین کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در كرمانشاه، تربت حيدريه، بروجرد، سرخس، قوچان و بیرجند، نمایشگاه‌هایی را با عناوین «غروب سرخ»، «كاروان عشق راهي شد»، «حماسه حسينی»، «حیات حسینی»، «محرم مدرسه عشق» و «شميم نينوا»  برگزار کردند.
در شهرستان درگز نیز مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا(ع) این شهرستان نمایشگاه مجموعه چند رسانه‌ای «عاشورا به روایت تصویر‌» و نمایشگاه کتاب «گلبانگ سربلندی‌» را برای مخاطبان خود برگزار کرد.
همچنین كتابخانه امام رضا‌(ع) تربت حيدريه در کنار برگزاری نمایشگاه کتاب و پوستر «راه نجات» به برگزاری نمایشگاه اختصاصی برای شیرخواره امام حسین(ع) حضرت علی‌اصغر(ع) با عنوان «غنچه خونین» اقدام کرد.
سيره و زندگاني حضرت امام حسین‌(ع)، فرهنگ عاشورا، فلسفه قیام امام حسین‌(ع) و یاران باوفایشان از جمله موضوعاتی است که بر اساس آن منابعی در این نمایشگاه معرفی شده است.
«بر ابوالفضل‌العباس‌(ع) چه گذشت؟»، «چهل حديث از امام حسين عليه‌السلام»، «عبرت‌های عاشورا»، «رمزهای عاشورا: درنگي بر فلسفه قيام امام حسين عليه‌السلام»، «زنان عاشورايی: نقش زنان در نهضت امام حسين‌(ع)»، «دریای تشنه»، «در سوگ امیر آزادی»، «نگاهی نو به جریان عاشورا» نیز از جمله منابعی است که در این نمایشگاه‌ها در معرض بازدید علاقه‌مندان به فرهنگ مطالعه قرار گرفته است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید