پنجاه و پنجمین کتابخانه آستان قدس رضوی در اهواز افتتاح شد
۱۳۹۸-۰۷-۱۱
پنجاه و پنجمین کتابخانه آستان قدس رضوی در اهواز افتتاح شد
پنجاه و پنجمین کتابخانه آستان قدس رضوی در اهواز افتتاح شد
سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، پنجاه و پنجمین کتابخانه خود را در اهواز افتتاح کرد.

حجت الاسلام سید جلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی امروز 11 مهر ماه در مراسم افتتاح این کتابخانه ضمن تقدیر و تشکر از حضرت آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم شریف استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی تلاش دارد تا با اتصال کتابخانه اهواز به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی زمینه بهره مندی پژوهشگران، محققان و کتابدارن و مولفان اهوازی را از سی میلیون منبع مطالعاتی موجود در این کتابخانه فراهم آورد.
وی همچنین ضمن دعوت از مجموعه داران برای در اختیار گذاشتن منابع خطی، چاپ سنگی و اسنادی به کتابخانه آستان قدس رضوی این شهرستان آمادگی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی را برای حفظ و صیانت و مرمت نسخه‌های دریافتی مردم این شهرستان اعلام کرد.
در این مراسم از سوی کانون پرورش فکری اهدای تعداد 2 هزار جلد کتاب کودک و از سوی اداره کل کتابخانه‌های استان تعداد9 هزار کتاب گویا به این کتابخانه اهدا شد.
همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان 20 میلیون تومان جهت خرید کتاب به این کتابخانه اهدا کرد و اسناد 300 ساله با موضوع تاریخ خوزستان از سوی آقای طرفاوی واقف اسناد به این کتابخانه اهدا شد.
گفتنی است کتابخانه اهواز در بلوار علوی، لشگر اباد، مجتمع علمی فرهنگی امام حسین(ع) با همکاری مرکز علمی ‌فرهنگی امام حسین(ع) اهواز به بهره برداری رسید. این کتابخانه  با زیربنای بیش از 800 مترمربع، بیش از 12 هزار جلد کتاب چاپی و چهار میلیون کتاب الکترونیک را در اختیار دارد و با دارا بودن بخش‌های مختلفی همچون تالارهای مجزای مطالعۀ آقایان و بانوان، تالار اینترنت، تالار کتابخانۀ الکترونیک، تالار مطبوعات، آماده خدمات دهی به گروه های سنی مختلف است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید