۱۳۹۸-۰۷-۱۶
چطور خطاي DistributedCOM Error 10016 را در ويندوز 10 تعمير كنيم؟
چطور خطاي DistributedCOM Error 10016 را در ويندوز 10 تعمير كنيم؟
يك خطاي DCOM معمولاً زماني رخ مي دهد كه يك اپليكيشن يا سرور تلاش مي‎كند از DCOM استفاده كند اما مجوزهاي لازم را ندارد.

Distributed Component Object Model (DCOM) يك جنبه انتگرال از ارتباطات شبكه روي كامپيوترهاي ويندوز است. يك تكنولوژي مايكروسافت است كه هربار كه يك اپليكيشن به اينترنت متصل مي شود فعال مي شود. يك COM قديمي تنها به اطلاعات روي يك ماشين دسترسي دارد اما DCOM مي تواند به داده روي سرورهاي از راه دور نيز دسترسي داشته باشد.

براي مثال بسياري از وب سايت ها و سرويس ها از اسكريپت براي دسترسي به سرورهاي راه دور استفاده مي كنند. وقتي كه سيستم شما با استفاده از اسكريپت يك درخواست مي دهد، DCOM آن را به هدف اسكريپت خاص مي‎فرستد. با توجه به اين كه چقدر اپليكيشن هاي مدرن به شبكه متصل مي شوند و ما چطور از كامپيوتر استفاده مي‎كنيم ميزان فعاليت DCOM نيز تغيير مي كند.

يك خطاي DCOM معمولاً زماني رخ مي دهد كه يك اپليكيشن يا سرور تلاش مي‎كند از DCOM استفاده كند اما مجوزهاي لازم را ندارد. در بيشتر مواقع خطاهاي DCOM به سيستم آسيبي نمي‎رساند و فقط Event Viewer را پر مي كند. از آنجايي كه بيشتر كاربران ويندوز 10 ، Event Viewer خود را چك نمي كنند، پيام هاي خطاي DCOM چيز خطرناكي نيست. هنوز هم بهتر است كه سيستم شما خطا ندهد.
رجيستري ويندوز را ويرايش كنيد

شما مي توانيد با يك ترفند ساده در رجيستري مشكل DCOM Error 10016 را خيلي سريع حل كنيد. پيش از ويرايش رجيستري حتماً از سيستم خود بكاپ بگيريد.

Registry را در نوار جست‎وجوي منوی استارت تايپ كرده و گزينه يافته شده را انتخاب كنيد. به File > Export رفته و Export Range را روي All قرار دهيد. سپس آن را ذخيره كنيد.

براي اين كار روند زير را دنبال كنيد:

• Registry را در نوار جست‎ وجوي منو استارت بيابيد.

• به HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Ole برويد. شما مي توانيد آدرس را در نوار آدرس Registry Editor كپي و پيست كنيد.

• چهار كليد رجيستري زير را حذف كنيد:

DefaultAccessPermission

DefaultLaunchPermission

MachineAccessRestriction

MachineLaunchRestriction

• Windows Registry Editor را بسته و سيستم خود را ريبوت كنيد.

 2- مجوزهاي DCOM را براي يك خطاي خاص فعال كنيد

اگر اين راه جواب نداد مي توانيد از يك راه پيچيده‎تر استفاده كنيد. اگر چندين اپليكيشن داريد كه همه خطاي DCOM را نشان مي دهند روش زير كمي زمان‎بر خواهد بود. پيام خطاي DCOM Error 10016 درEvent Viewer حاوي اطلاعاتي درمورد اپليكيشن خاص و يا عامل ايجاد مشكل مي شود. در نوار جست‎وجوي منو استارت خود event viewer را باز كرده و Best Match را انتخاب كنيد.

به Windows Logs > System رفته و آخرين خطاي DCOM Error 10016 را در آن قرار دهيد. روي پيام خطا دوبار كليك كنيد تا توضيحات را ببينيد. تب General دليل خطاي 10016 را نشان مي دهد. شما با استفاده از توضيحات مي‎توانيد بفهميد كه كدام اپليكيشن يا سرويس دليل خطاي 10016 است.

يافتن CLSID و APPID در رجيستري اديتور

اول CLSID را در Event Viewer هايلايت كرده و براي كپي كردن CTRL + C را فشار دهيد. سپس Registry Editor را باز كنيد و فرمان زير را جست وجو كنيد:

HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{Paste Your CLSID Here}

شما مي‎توانيد آدرس را در نوار آدرس رجيستري اديتور كپي و پيست كنيد. وقتي كه جست‎وجوي CLSID پايان يافت مي‎توانيد APPID را از پيان خطا با استفاده از AppID در زير ليست CLSID بيابيد.

ويرايش مجوزهاي CLSID

در ليست سمت چپ ورودي هاي رجيستري روي CLSID مرتبط با خطا كليك راست كرده و سپس Permission > Advanced را انتخاب كنيد. در اين قسمت مي توانيد مجوزهاي سرويس را ويرايش كنيد. Administrators را هايلايت كرده و Edit را انتخاب كنيد. Basic Permissions را به Full Control تغيير داده و سپس OK > Apply > OK را بزنيد، سپس سيستم خود را ريستارت كنيد.

وقتي كه ريستارت پايان يافت Component Services را در نوار جست وجوي منو شروع بيابيد. سپس به Computers > My Computer > DCOM Config برويد. سرويسي كه از نام و APPID مورد نظر شما استفاده مي كند يافته، روي آن كليك راست كرده و Properties > Security را بيابيد. زير قسمت Launch and Activation Permissions، Edit > Add > Add a Local Service > Apply را انتخاب كنيد. سپس گزينه ي Local Activation را تيك دار كنيد، OK را زده و سيستم خود را ريبوت كنيد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید