2 هزار سند ارزشمند به کتابخانه و موزه وزیری یزد اهدا شد
۱۳۹۸-۰۷-۲۰
2 هزار سند ارزشمند به کتابخانه و موزه وزیری یزد اهدا شد
2 هزار سند ارزشمند به کتابخانه و موزه وزیری یزد اهدا شد
رئیس کتابخانه و موزه وزیری یزد از اهدای 2 هزار سند ارزشمند تاریخی توسط علی‌اکبر اولیاء نماینده سابق یزد در مجلس شورای اسلامی به این کتابخانه خبر داد.

به گزارش آستان نیوز، محمدرضا ملک ثابت با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: این اسناد حاوی موضوعات و مطالب ارزشمند تاریخی، تجاری، خاندانی مربوط به دهه‌های پیشین است که توسط این واقف در راستای حفاظت و نگهداری اسناد تاریخی و تحقیقات دانشگاهی به کتابخانه و موزه وزیری یزد اهداء شده است.

وی تصریح کرد: کتابخانه و موزه وزیری در حال حاضر دارای 4 هزار و 940 نسخه خطی، 5 هزار و 530 نسخه چاپ سنگی، 70 هزار سند تاریخی و 250 هزار کتاب چاپی است که با وجود این منابع غنی محیطی مناسب برای محققان، پژوهشگران و دانشجویان است تا پیرامون نسخ خطی، چاپ سنگی و اسناد تاریخی این کتابخانه به تحقیق بپردازند.

رئیس کتابخانه و موزه وزیری در ادامه از علاقه‌مندان به حفظ اسناد تاریخی درخواست کرد تا هر گونه كتب خطی، چاپ سنگی، اشیاء موزه ای سند، عكس و نقشه را در اختيار دارند، برای حفاظت و نگهداری در شرايط مطلوب به کتابخانه و موزه وزیری وابسته به آستان قدس رضوی انتقال دهند، تا در کنار این اقدام معنوی از اين سرمايه‌های ملی و شخصی محافظت و نگهداری شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید