نوای اربعین در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی پیچید
۱۳۹۸-۰۷-۲۷
نوای اربعین در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی پیچید
نوای اربعین در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی پیچید
کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان ها با برگزاری نمایشگاه کتاب پوستر و نرم‌افزار به مناسبت گرامی‌داشت دهه پایانی ماه صفر با اربعین حسینی هم نوا شدند.

به گزارش آستان نیوز، در این نمایشگاه ها که با هدف آشنایی بیشتر مراجعان با فرهنگ حسینی، معرفت‌شناسی و تجلی عظمت جهان تشیع، نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دایر شده است، تعدادی از آثار منتخب و قابل امانت کتابخانه ها در موضوعاتی همچون زندگی‌نامه و احادیث سید الشهداء(ع)، پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به نمایش در آمده است.
در این راستا كتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در شهرستان های تربت حيدريه، سرخس، كرمانشاه، بروجرد و بیرجند نمایشگاه های متعددی را با عناوین «اربعين»، «حماسه اربعين»، «پيام‌آوران توحيد»، «اربعين حسينی» و «سفر عشق» برگزار کرده اند.
در مشهد نیز كتابخانه‌های آیت‌الله شیخ مجتبی قزوينی(ره)، مجتمع فرهنگی امام خمينی(ره)، مسجد بزرگ امام رضا(ع) از جمله مراکز وابسته به آستان قدس رضوی هستند که به برگزاری نمایشگاه های متعدد با عناوین «هدایتگران توحید»، «ره انوار حسینی»، «آذرخش كربلا» اقدام کرده اند.
مجالس عاشورا، لهوف سيد بن طاووس، زندگي و مقتل امام حسين‌(ع)، حماسه‌سازان عاشورا، راز زيارت كربلا، قيام امام حسين‌(ع)، قصه كربلا‌، زمينه های قيام امام حسين‌(ع)، فلسفه عزاداری، سوگنامه حسينی، ريحانه كربلا برخی از عناوین کتاب‌هایی است که در این نمایشگاه ها در معرض بازدید علاقه مندان به مطالعه قرار گرفته است.
گفتنی است کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی و زیر مجموعه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان ها با برگزاری نمایشگاه های موضوعی به مناسبت های ملی و مذهبی هم‌ راستا با اهداف این مجموعه در مسیر گسترش فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) تلاش می کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید