۱۳۹۸-۰۸-۰۶
پنجمین چاپ «کریم اهل بیت» در دسترس مخاطبان قرار گرفت
پنجمین چاپ «کریم اهل بیت» در دسترس مخاطبان قرار گرفت
پنجمین چاپ کتاب «کریم اهل بیت؛ زندگانی حضرت امام حسن(ع) توسط انتشارات کتاب سبز منتشر شد.

یکی از مهم‌ترین منابع موجود درباره زندگانی ائمه معصومین و اهل بیت (ع) کتاب شریف «مُنْتَهَی ألآمال فی تَواریخِ ألنَّبی وَ ألْآل» اثر عالم شیعی مشهور قرن ۱۴، یعنی شیخ عباس قمی (ره) است. شیخ در این کتاب با استفاده از منابع پرشمار، به تفصیل از زندگی چهارده معصوم سخن گفته است.

«منتهی الآمال» چهارده باب و هر باب آن فصولی دارد که به ترتیب از احوال شخصی، مناقب و فضائل، حوادث خاص مربوط به هر امام، فرزندان و خانواده، روات و اصحاب سخن می‌گوید. با بهره‌گیری و اقتباس از این کتاب تاکنون کتاب‌های پرشمار دیگری نیز درباره ائمه منتشر شده است.

بالطبع چند کتاب نیز درباره زندگی امام مجتبی (ع) با اقتباس از این کتاب منتشر شده است. یکی از آنها کتاب «گزارشی مختصر و روان از زندگانی حضرت امام مجتبی (ع)» به کوشش زهره دهدشت است که برای نخستین بار چندی پیش توسط موسسه انتشاراتی نبا در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

کتاب دیگری که با استفاده از باب چهارم «منتهی الآمال» - که درباره امام مجتبی (ع) است – منتشر شده «کریم اهل‌بیت: زندگانی حضرت امام حسن (ع)» نام دارد. این کتاب را گروه معارف انتشارات کتاب سبز تدوین کرده است. این گروه همچنین با استفاده از «منتهی الآمال» کتاب‌های دیگری همچون «سید النساء العالمین: زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س)»، «سیدالاوصیا: زندگانی حضرت امیرالمونین علی (ع)»، «سیدالشهدا: زندگانی امام حسین(ع)»، «سید الساجدین: زندگانی حضرت امام سجاد (ع)»، «ثامن الحجج: زندگانی حضرت امام رضا (ع)»، «صاحب الزمان: زندگانی حضرت حجت‌ابن الحسن العسگری امام مهدی (عج)» و... را نیز منتشر کرده است.

این انتشارات چاپ پنجم کتاب «کریم اهل بیت» را با شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه، ۱۴۴ صفحه و بهای ۱۷ هزار تومان منتشر کرده است. چاپ نخست این کتاب در سال ۹۰ با شمارگان دو هزار و ۵۰۰ نسخه و بهای سه هزار و ۸۰۰ تومان و چاپ چهارم آن در سال ۱۳۹۵ با شمارگان هزار نسخه و بهای ۹ هزار تومان  در دسترس مخاطبان قرار گرفته بودند.

کتاب ۶ فصل دارد که عناوین آنها به ترتیب عبارتند از: «در ولادت با سعادت امام حسن (ع)»، «در بیان مختصری از فضائل و مکارم اخلاق حضرت امام حسن(ع)»، «در بیان بعضی از احوال امام حسن (ع) و صلح آن حضرت با معاویه»، «در بیان شهادت حضرت مجتبی (ع) و ذکر خبر جناده»، «در بیان طغیان معاویه در قتل و نهب شیعیان علی علیه السّلام» و «در ذکر اولاد امام حسن علیه السّلام و شرح حال جمله ای از آنها».

گروه معارف انتشارات کتاب سبز همچنین کتاب دیگری درباره امام مجتبی (ع) به نام «امام حسن مجتبی (ع)، آینه صبر و سخاوت» را تدوین کرده است. چاپ سوم این کتاب نیز به تازگی با شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه، ۲۱۰ صفحه و بهای ۲۰ هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید