۱۳۹۸-۰۸-۰۴
انتشار قصه‌هایی از زندگی امام مجتبی(ع) در «دسته گل آزادی»
انتشار قصه‌هایی از زندگی امام مجتبی(ع) در «دسته گل آزادی»
کتاب «دسته گل آزادی» با عنوان فرعی «قصه‌هایی از زندگی امام حسن مجتبی (ع)» نوشته عباس رمضانی توسط انتشارات کتاب تارا منتشر شد.

انتشارات کتاب تارا، کتاب  «دسته گل آزادی؛ قصه‌هایی از زندگی امام حسن مجتبی (ع)» نوشته عباس رمضانی و تصویرگری مقداد صندید را با شمارگان هزار نسخه، ۴۸ صفحه و بهای هشت هزار تومان منتشر کرد. این کتاب چهارمین مجلد از مجموعه «چهارده معصوم، چهارده نور» انتشارات کتاب تاراست.

کتاب مصور حاضر، مشتمل بر داستان‌هایی از زندگانی امام حسن مجتبی (ع) است که با زبانی ساده و روان برای گروه سنی (ج) یا دانش آموزان سال‌های پایانی دبستان، نگاشته شده‌اند. عناوین داستان‌های کتاب به ترتیب از این قرار است: «رفت‌ و آمد فرشته‌ها»، «کودک سخنران»، «بهترین دلیل»، «دسته گل آزادی»، «مرد سیاه‌پوست»، «دشمنی از جنس فقر»، «جبران گذشت»، «خرمای تازه» و «مهمان امام».

شخصیت معصومین علیهم السلام ترکیبی از عناصری است که هر کدام به تنهایی انسان را به زانو درمی‌آورد. زهد و بی اعتنایی ایشان به شهوات زندگی و زخارف دنیایی، علم و دانش وسیع، فداکاری در میدان‌های مختلف، عبادت، عدل و دادگری، رافت نسبت به ضعیفان و پیش قدمی در همه کارهای خیر و نیز حکمت و فصاحت آن بزرگواران، همه بخشی از عناصر تشکیل دهنده شخصیتی آنان است. یکی از بهترین راه‌ها برای شناسایی شخصیت معصومین علیهم السلام مطالعه سیره عملی آن بزرگواران و تامل در رفتارهای ایشان است. به نظر می‌رسد که نویسنده کتاب «دسته گل آزادی» تلاش کرده تا با غور در سیره عملی امام مجتبی (ع)، معرفی مفیدی را از این امام همام، به کودکان و نوجوانان ارائه دهد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید