۱۳۹۸-۰۸-۰۴
«قبل از بعدی» نوشته سیدضیاءالدین شفیعی منتشر شد.
«قبل از بعدی» نوشته سیدضیاءالدین شفیعی منتشر شد.
کتاب «قبل از بعدی» با عنوان فرعی «یادداشت‌هایی برای جوانان و نوجوانان دیروز و امروز» نوشته سیدضیاءالدین شفیعی منتشر شد.

انتشارات هزاره ققنوس تازه‌ ترین کتاب سیدضیاءالدین شفیعی با عنوان «قبل از بعدی؛ یادداشت‌هایی برای جوانان و نوجوانان دیروز و امروز» را با شمارگان هزار نسخه، ۹۰ صفحه و بهای ۱۵ هزار تومان منتشر کرده است.

این کتاب شامل چهل یادداشت (با عنوان نیمکت نوشته) اثر این ادیب، پژوهشگر و چهره‌ فرهنگی شاخص در ایران پس از انقلاب است که در آن سعی کرده تا تجربه زیسته خود را در قالب آموزه‌هایی با نوجوانان و جوانان در میان بگذارد و تمام تلاش خود را به کار برده تا این آموزه‌ها را در زبانی جذاب ارائه کند. گویا نویسنده این یادداشت‌ها را پیشتر در چندین دبیرستان و مدرسه راهنمایی دخترانه و پسرانه خوانده و بازخوردهای مناسبی نیز از آنها گرفته است.

«انتخاب و ادامه آن»، «آیا درست است؟»، «سلام بر تردید»، «کافی است بپرسیم»، «زندگی در پیچ‌های تند»، «آهستگی یا دانستن»، «پختگی یا خامی»، «به دست آوردن حال خوش»، «به ملاقات خودمان برویم»، «دوربین‌های درونی»، «در جستجوی قهرمان»، «در حضور دیگران»، «جای خالی حکیم»، «معجزه برگشتن»، «معجزه حرکت»، «یادم تو را فراموش»، «قبل از بعدی» و «یا اول و یا آخر» عناوین شماری از سرفصل‌های این کتاب است.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این کتاب به جوانان و نوجوانان گوشزد می‌شود، ضرورت توجه و احترام به دیگری است. سید ضیاءالدین شفیعی پس از سال‌ها حضور جدی در فضای فرهنگی ایران به این نتیجه رسیده که یکی از مشکلات فضای فرهنگی امروز ما عدم توجه به «دیگری» است که باعث شده جامعه ما «گفت‌وگومحور» نباشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید