بیستمین کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی در شهر مشهد افتتاح شد
۱۳۹۸-۰۸-۲۸
بیستمین کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی در شهر مشهد افتتاح شد
بیستمین کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی در شهر مشهد افتتاح شد
بیستمین کتابخانه آستان قدس رضوی واقع در شهر مشهد در مسجد امیرالمومنین(ع) واقع در منطقه رسالت به مناسبت ولادت با سعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) و همزمان با روز کتاب و کتابخوانی، در سی و چهارمین برنامه «سه‎شنبه‎های فرهنگی آستان قدس رضوی» افتتاح شد.

به گزارش گنجینه رضوی، صفر صالحی رئیس کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد در این برنامه که صبح امروز در منطقه رسالت مشهد برپا شد، سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي را يكي از مهم‌ترين گنجينه‌هاي فرهنگ مكتوب در ايران و جهان اسلام دانست که در زمينه نسخ خطی، اسناد تاریخی، آرشيو مطبوعات و آثار موزه‌اي آثار ویژه و منحصر به فردی را در اختیار دارد.

وی با اشاره به جایگاه سنت حسنه وقف در گسترش این مجموعه فرهنگی تصریح کرد: آستان قدس رضوی با پشتوانة سنت حسنه وقف و با توسعه مراکز فرهنگی مهم نظیر کتابخانه­‌ها توانسته است فضای مطالعاتی و پژوهشی بسیار خوبی را برای جامعه علمی در سطح کشور ایجاد کند که در حال حاضر به دلیل دارا بودن فضای مطلوب فرهنگی و به روز بودن منابع مطالعاتی و پژوهشی مورد استقبالِ محققان، طلاب، دانشجویان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.    

وی ارائه خدمات در کتابخانه دیجیتال، کتابخانه شبانه روزی اهل بیت(ع)، تالار محققان، کتابخانه گویای رضوی، کتابخانه سیار و تلفنی، کتابخانه‎های تخصصی علوم قرآن و حدیث، مخطوطات، مطبوعات، موزه، تاریخ، ادبیات، جغرافیا، کتابخانه کودک و امانتکده کتابهای جیبی را بخشی از خدمات ویژه کتابخانه‎های آستان قدس رضوی به مراجعان و مخاطبان در سطوح مختلف عنوان کرد.

گفتنی است، کتابخانه امیرالمومنین(ع) که بیستمین کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی در شهر مشهد به شمار می رود، امروز 28 آبان ما در منطقه رسالت مشهد، با متراژ 400 متر مربع و گنجایش 100 نفر در طبقه فوقاني مسجدامیرالمومنین(ع) تجهیز و راه اندازی شد.

در حال حاضر اين كتابخانه حدود 5500 نسخه منابع چاپي دارد و داراي تالارهاي مطالعه قفسه باز آقايان و بانوان، تالار مطبوعات، امانت كتاب، واحد اينترنت و كتابخانه ديجیتال است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید