۱۳۹۹-۰۳-۳۱
امام خمینی و انقلاب اسلامی
امام خمینی و انقلاب اسلامی
کتاب سوم از مجموعه‌ی 6 جلدی «ره،رهرو،رهبر» به موضوع انقلاب اسلامی می‌پردازد.


امام خمینی و انقلاب اسلامی
نویسنده: مهدی مطهری
ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی
موضوع: خميني، روح‌الله، رهبر انقلاب و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، ۱۲۷۹ - ‎۱۳۶۸ -- اخلاق
تاریخ چاپ: 1399
تعداد صفحه: 280


کتاب سوم از مجموعه‌ی 6 جلدی «ره،رهرو،رهبر» به موضوع انقلاب اسلامی می‌پردازد. بخشهای از انقلاب اسلامی که مرتبط با «حضرت امام خمینی(قدس سره) است. موضوعاتی از قبیل «مبانی و اصول مد نظر امام در انقلاب اسلامی»؛ «علل و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی»؛ «ابعاد و ویژگیهای نظام اسلامی امام خمینی»؛ «علل و عوامل ماندگاری و اقتدار انقلابِ امام »؛ «حضرت امام(ره) مبیّن نقش بانوان در انقلاب اسلامی» و ...

به عبارت دیگر بخش مهمی از شناخت عوامل «ایجاد، حفظ و ماندگاری» انقلاب اسلامی را در این کتاب می‌توان یافت. بنظر می‌رسد در اهمیت مطالب موجود در این کتاب نیز همین فرمایش ولی امر مسلمین کفایت می‌کند که فرمود:
او کلید بود. او ریشه‌ی این درخت محسوب میشد. این ریشه باید محفوظ بماند. اگر این نظام از ریشه‌ی خود- یعنى از امام عزیز(ره)- جدا شود، مثل درختى است که «اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ» ؛ یعنى از روى زمین آن را اره کرده باشند و بین تنه و ریشه‌ی آن فاصله انداخته باشند. ممکن است چهار روزى هم نمود و هیکلى داشته باشد، اما سرنوشتش معلوم است: دیگر رابطه‌ی حیاتى و تغذیه‏اى بین این دو نیست.ما نباید بگذاریم نظام اسلامى از ریشه‌ی خودش- یعنى امام(ره)- جدا شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید