بازگشایی كتابخانه‌های رضوی با 30 درصد ظرفیت
۱۳۹۹-۰۴-۰۳
بازگشایی كتابخانه‌های رضوی با 30 درصد ظرفیت
بازگشایی كتابخانه‌های رضوی با 30 درصد ظرفیت
کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها، هم‌زمان با کتابخانه‌های عمومی کشور، از اول تیر ماه خدمات حضوری خود را با 30 درصد ظرفیت تالارهای مطالعه آغاز کرد.

 

به گزارش آستان نیوز، معاون کتابخانه‌های آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: تمامی كتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها، از ساعت7:30 تا 13 ارائه خدمات حضوری خواهند داشت.
حسین خسروی ضمن مستثنی کردن کتابخانه‌های وابسته مستقر در مساجد گفت: كتابخانه‌های مساجد، در دو شيفت آقايان و بانوان فعالیت دارند.
وی افزود: تالار محققان و بخش‌های امانت و عضويت كتابخانه مركزی از ساعت7:30 تا18:30 و ساير بخش‌ها و كتابخانه‌های تخصصی از 7:30 تا 13 فعاليت دارند.

خسروی با بیان اینکه خدمات حضوری فقط با ارائه کارت عضویت امکان‌پذیر است، گفت: خدمات بخش‌های كودك، نشريات، كلاس‌های آموزشی، نشست‌ها، كارگاه‌ها و ساير فعاليت‌های عمومی تعطيل است و این خدمات تا اطلاع ثانوی از طريق فضای مجازی ارائه می‌شود.

وی در ادامه افزود: لزوم استفاده از ماسك، رعايت فاصله‌گذاری اجتماعی، اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، اداره بخش امانت و كتابخانه‌های تخصصي به صورت بسته و همچنین تغییر چیدمان میز و صندلی‌های سالن‌های مطالعه از جمله اقداماتی است که در این خصوص انجام شده است.

خسروی همچنین سالمندان و افراد داراي بيماري زمينه‌اي را به بهره‌مندی از خدمات کتابخانه دیجیتال آستان قدس توصیه و خاطرنشان کرد: این افراد از حضور در کتابخانه‌ها خودداری کنند.

گفتنی است کتابخانه‌های آستان قدس رضوی نخستین کتابخانه‌هایی هستند که چندی پیش با مجوز دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خدمات حضوری خود را به صورت محدود و صرفاً در حوزه امانت و عضویت آغاز کرده بودند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید