کتابخانه مسجد امیرالمؤمنین (ع)
۱۳۹۹-۰۴-۱۶
کتابخانه مسجد امیرالمؤمنین (ع)
کتابخانه مسجد امیرالمؤمنین (ع) در آبان سال 1398 در طبقه فوقانی مسجد امیرالمؤمنین (ع) و در فضایی بالغ بر 400 مترمربع افتتاح گردید.

مقدمه:  
این کتابخانه با عنایت پروردگار و وجود با برکت علی ابن موسی الرضا (ع) به درخواست هیئت امنای محترم مسجد امیرالمؤمنین (ع) و مردم محروم منطقه کم برخوردار رسالت که در حاشیه شهر مشهد واقع شده است با همت وتلاش مسئولین سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، خصوص استفاده از ظرفیت های فرهنگی آستان قدس رضوی در توسعه خدمات فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه و تاکیدات تولیت معزز آستان قدس رضوی  در آبان ماه 1398 تجهیز و به بهره برداری رسید.

تاریخچه و موقعیت:
کتابخانه مسجد امیرالمؤمنین (ع) در منطقه رسالت، رسالت 81،  شهرک امید که محله های سیس آباد، دروی، ده رود، همت آباد و... را تحت پوشش قرار می دهد، درآبان ماه 1398 به مناسبت ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق(ع) و همزمان با روز کتاب و کتابخوانی به عنوان پنجاه و ششمین کتابخانه آستان قدس رضوی با متراژ 400 متر مربع و گنجایش 100 نفر در طبقه فوقانی مسجد افتتاح شد.

منابع موجود در کتابخانه و تعداد اعضاء:
در حال حاضر این کتابخانه در حدود 4000 نسخه کتاب چاپی دارد و از تعدادی نشریه ادواری بهره مند است. تعداد اعضای فعال این کتابخانه حدود 300 نفر است.

بخشهای مختلف کتابخانه:
این کتابخانه دارای تالارهای مطالعه قفسه باز آقایان و بانوان، تالار مطبوعات، بخش امانت کتاب، واحد اینترنت و کتابخانه دیجیتال، ایستگاه کودک و اتاق آموزش است. 

ساعات کار کتابخانه:
این کتابخانه همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 15/7 الی 19 در خدمت مراجعان می باشد.

نشانی و تلفن:
مشهد، جاده سیمان، رسالت 81، شهرک امید، طبقه فوقانی مسجد امیرالمؤمنین(ع)
تلفن کتابخانه: 32434234-051

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید