کتابخانه وزیری یزد در حوزه فضای مجازی رتبه برتر شد
۱۳۹۹-۰۷-۳۰
کتابخانه وزیری یزد در حوزه فضای مجازی رتبه برتر شد
کتابخانه وزیری یزد، در پی توسعه فعالیت مجازی خود از ابتدای شیوع ویروس کرونا، از میان 112 کتابخانه یزد، کتابخانه برتر این استان در حوزه فضای مجازی و تولید محتوا شناخته شد.

 

به گزارش آستان نیوز، محمدرضا ملک ‌ثابت، رئیس اداره کتابخانه و موزه وزیری یزد، با بیان این مطلب گفت: این کتابخانه در دوران کرونایی با فعالیت جدی در شبکه‌ های اجتماعی مختلف، موفق شد بیش از 1800 محتوای غنی تولید کند.

وی تصریح کرد: پس از شيوع ويروس كرونا در كشور و محدوديت ‌هاي پديد آمده، كتابخانه وزيري، خدمات خود را با شرايط جديد تطبيق داد و كانال‌ هاي مختلفي در شبکه‌ های اجتماعی گوناگون ایجاد کرد که بیش از 2هزار نفر از اعضاي فعال كتابخانه، پژوهشگران، مديران اجرايي و فرهنگي استان و اصحاب رسانه در این کانال ‌ها به عضويت در آمدند.

ملک ‌ثابت افزود: مطالب کتابخانه و موزه وزيري به دو دليل توليد محتواي جديد و به روز و ديگري قابل اعتماد و مستند بودن همراه با ذكر منابع مكتوب هر مطلب، به ويژه درباره موضوعات بومي يزد، مورد استقبال قرار گرفت و ضمن نشر گسترده مردمی، باعث الگوبرداري ديگر كتابخانه ‌ها در زمینه فعالیت مجازی شده است.

وی اضافه کرد: کتابداران کتابخانه و موزه وزیری با توليد و ارسال مطالب در زمينه معرفي كتاب ‌هاي مناسب براي همه رده‌ هاي سني، جاذبه‌ هاي گردشگري و آداب رسوم يزد، اشتغال و كارآفريني، معرفي كتابخانه ‌هاي ديجيتال، نفايس خطي، چاپ سنگي، اسناد تاريخي و اشياء موزه ‌اي كتابخانه و موزه وزيري و ديگر موضوعات در قالب متن، صوت و تصوير، بستر مناسب مطالعاتي براي فرهيختگان جامعه را فراهم كردند.

گفتنی است، کتابخانه وزیری یزد، جنب مسجد جامع کبیر یزد، در سال 1348 به دست حجت ‌الاسلام والمسلمین سید علی محمد وزیری وقف آستان قدس رضوی شده است. این کتابخانه در حال حاضر حدود 5هزار نسخه خطی و افزون بر 5هزار و 400 کتاب چاپ سنگی را در خود جا داده است و زیر نظر معاونت امور کتابخانه‌ های آستان قدس رضوی فعالیت می ‌کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید