۱۳۹۹-۰۸-۱۴
کتابی که رهبری به آن اشاره کردند
ترس: ترامپ در کاخ سفید
این کتاب که به گفته منتقدان، همچون بختکی بر کاخ سفید ترامپ سایه افکنده ‌است بر اساس صدها ساعت مصاحبه و همچنین بر اساس اسناد دولتی و خصوصی نوشته شده ‌است.

 

ترس: ترامپ در کاخ سفید

مولف: باب وودوارد

مترجم: کیوان سپهری

ناشر کتاب: نحل

سال نشر: ۱۳۹۷

تعداد صفحات: ۴۱۰

ترس: ترامپ در کاخِ سفید با عنوان انگلیسی Fear: Trump in the White House عنوان کتابی سیاسی در مورد ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ است که به قلم روزنامه‌نگار برجسته آمریکایی باب وودوارد در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۸ از سوی انتشارات سایمون اند شوستر منتشر شد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در آستانه انتشار این کتاب در پیامی توئیتری در انتقاد به آن نوشت: «کتاب باب وودوارد جوک، یک حمله دیگر به من و سلسله‌ای از حملات، با استفاده از منابع بدون نام و ناشناس تایید نشده است. خیلی‌ها تاکنون گفته‌اند که سخنانی در این کتاب به نقل از آن‌ها ساختگی است، درست مثل خود کتاب. دموکرات‌ها نمی‌توانند شکست را بپذیرند. من کتاب واقعی را خواهم نوشت!»

وودوارد با استفاده از صدها ساعت مصاحبه با منابع دست اول، صورت جلسۀ ملاقات، خاطرات روزانه، اسناد و مدارک این کتاب را نوشته است. جزئیات با دقت تمام و به صورت روزمره به ثبت رسیده‌اند. این اثر به توصیف موضوعات کلیدی سیاست خارجی مانند کره شمالی، افغانستان، ایران، خاورمیانه، ناتو، چین و روسیه می‌پردازد. همچنین با تعمق، چالش‌های سیاست داخلی ترامپ مانند تجارت، تعرفه‌ها، مهاجرت، قانون مالیات‌ها، توافق پاریس و خشونت نژادی در شارلوتزویل در سال ۲۰۱۷ را تشریح می‌کند.

«ترس» نگاهی ترسناک به داخل کاخ سفید ترامپ می‌اندازد. وودوارد شرحی واقع‌بینانه و مستند از دولت ترامپ ارائه می‌دهد و برای نخستین بار واقعیت‌هایی را بیان می‌کند که تاکنون در هیچ‌کجا مطرح نشده ‌است. یکی از این موارد نقشه ترور بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است. این کتاب که به گفته منتقدان، همچون بختکی بر کاخ سفید ترامپ سایه افکنده ‌است بر اساس صدها ساعت مصاحبه و همچنین بر اساس اسناد دولتی و خصوصی نوشته شده ‌است. «سایمون اند شوستر» ناشر کتاب اعلام کرد که در همان هفته اول انتشار، بیش از یک میلیون و صد هزار نسخه از این کتاب به فروش رفت.

نقل‌‌قول‌هایی که از ترامپ در کتاب وودوارد، روزنامه‌نگار تحقیقی سرشناس آمریکایی آمده است، نشان می‌دهد رئیس‌جمهوری آمریکا به اعضای کابینه‌اش توهین می‌کند؛ دادستان کل آمریکا را «عقب‌مانده ذهنی» می‌داند و رئیس دفتر سابق کاخ سفید را «موش کوچولو» خطاب کرده بود.

باب وودوارد که تاکنون درباره هشت رئیس‌جمهور از نیکسون تا اوباما گزارش‌هایی تحقیقی و مستند ارائه کرده است، این بار به تشریح جزئیات بی‌سابقه‌ای از زندگی پرتنش رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در داخل کاخ سفید و نحوه اداره سیاست‌های خارجی و داخلی کشور می‌پردازد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید