طرح «پیک کتاب رضوی» در کرمانشاه اجرا می‌شود
۱۳۹۹-۱۰-۱۷
طرح «پیک کتاب رضوی» در کرمانشاه اجرا می‌شود
با توجه به شیوع کرونا طرح «پیک کتاب رضوی» با هدف دسترسی آسان اعضای کتابخانه به منابع مکتوب در کتابخانه امام رضا(ع) کرمانشاه اجرا می‌شود.

 

به گزارش گنجینه رضوی، کتابخانه امام رضا(ع) کرمانشاه در سال ۱۳۴۹ از سوی آیت‌الله عبدالجلیل جلیلی، واقف و تولیت کتابخانه به‌ منظور استفاده عموم وقف آستان مقدس حضرت ثامن الحجج(ع) شده و محله جلیلی که کتابخانه در آن واقع شده، در مرکز شهر کرمانشاه و بافت سنتی آن قرار دارد که این امتیازی به جهت برخورداری عموم از کتابخانه است.

الهام یاری، کارشناس کتابدار کتابخانه امام رضا(ع) کرمانشاه ابراز کرد: کتابخانه با حدود ۵۰۰ متر مربع و تعداد ۹ هزار و ۷۴۰ عضو همه‌ روزه به جز ایام تعطیل، پذیرای پژوهشگران، دانشجویان، دانش‌آموزان و عموم اقشار است.

یاری با اشاره به منابع موجود این کتابخانه، گفت: این مجموعه دارای ۴۳۸ نسخه کتاب خطی و حدود ۳۱ هزار نسخه کتاب چاپی و ۴۲ عنوان نشریه ادواری است.

کارشناس کتابدار کتابخانه امام رضا(ع) کرمانشاه تصریح کرد: این کتابخانه با بخش‌های مختلف «مخزن قفسه باز، تالار مطالعه آزاد، واحد امانت منابع چاپی، بخش مرجع، بخش مطبوعات و ایستگاه دیجیتال» خدمات بسیاری ارائه می‌دهد که این امر با هدف ارتقای سطح فرهنگ عمومی و توسعه فرهنگ کتابخوانی است و به بهترین نحو دنبال می‌شود.

وی به خدمات ارائه شده کتابخانه امام رضا(ع) در راستای اعتلاء و توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان از جمله برپایی نمایشگاه‌های کتاب، کارگاه‌های آموزشی، خدمات مشاوره تحصیلی رایگان، بازدید‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، زنگ کتاب در مدارس، مساجد و کانون‌های فرهنگی اشاره کرد.

یاری به برگزاری طرح «پیک کتاب رضوی» در کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: در شرایط کرونایی با توجه به محدودیت‌های بهداشتی تمام خدمات کتابخانه به شیوه مجازی ارائه می‌شود.

کارشناس کتابدار کتابخانه امام رضا(ع) کرمانشاه با اشاره به اهداف اجرای طرح «پیک کتاب رضوی»، گفت: طرح مذکور با هدف دسترسی آسان اعضای کتابخانه به منابع مکتوب اجرا می‌شود.

وی به شیوه اجرای طرح نیز اشاره کرد و افزود: در این طرح منابع درخواستی کتابخانه با رعایت شیوه‌های بهداشتی به درب منازل درخواست‌کنندگان ارسال می‌شود.
یاری اظهار کرد: برای اجرای این طرح اعضای کتابخانه در تمام ایام هفته به‌جزء روز‌های تعطیل با برقراری تماس با تلفن کتابخانه درخواست خود را ثبت کرده و همکاران منابع درخواستی را در صورت موجود بودن در کوتاه‌ترین زمان به درب منازل اعضاء تحویل می‌دهند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید