برگزاری وبینار نقش تاریخ نگاران محلی بر بازسازی هویت شهری
۱۳۹۹-۱۱-۱۳
برگزاری وبینار نقش تاریخ نگاران محلی بر بازسازی هویت شهری
وبینار «نقش تاریخ نگاران محلی بر بازسازی هویت شهری(مطالعه موردی آثار و تالیفات شادروان استاد محمد جابانی)» در محل مرکز مطالعات تاریخ شمال خراسان واقع در مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا(ع) در شهرستان قوچان برگزار گردید.

 

وبینار «نقش تاریخ نگاران محلی بر بازسازی هویت شهری(مطالعه موردی آثار و تالیفات شادروان استاد محمد جابانی)» در محل مرکز مطالعات تاریخ شمال خراسان واقع در مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا(ع) قوچان برگزار گردید. در این وبینار خانم نجاتی، آقایان حسن آبادی، معین‌فر و متولی به ایراد سخنرانی پرداختند.

در این سخنرانی‌، متولی، استاد بازنشسته تاریخ به نکاتی درباره قوچان در زمان جنگ جهانی اول، هنر و هنرمندان در قوچان، آموزش و پرورش نوین قوچان، تقسیمات کشوری قوچان و بیان توضیحاتی درباره مرحوم استاد جابانی پرداخت.
حسن آبادی، مدیر مخطوطات سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، درباره مرکز مطالعات تاریخ شمال خراسان و استاد جابانی مطالبی را ایراد فرمودند.

معین‌فر، مدیر فصلنامه باغ خبوشان درباره استاد جابانی و خدمات ارزنده وتالیفاتشان سخنرانی نمود. وی در سخنان خود افزود: هویت بخشی این شهر با آثار استاد جابانی متجلی شده است. استاد جابانی درباره قوچان، شناسنامه بسیار پرباری را تهیه کردند که 2 جلد کتاب به موضوع مردم‌شناسی پرداخته شده است. ایشان تاریخ منظوم قوچان را به گویش محلی و قوچانی بیان نمودند، مثل شعر بهار و حاکم قوچان. در پایان ایشان تاکید نمودند که این استاد بزرگ منابع اسنادی زیادی را به آستان قدس رضوی اهداء نمودند.
نجاتی به عنوان مسئول مرکز مطالعات تاریخ شمال خراسان به بیان نکات ارزشمندی از استاد جابانی پرداختند.

در پایان نجاتی ضمن معرفی بخش مرکز مطالعات تاریخ شمال خراسان اهداف این مرکز را اینگونه بیان نمودند:
1- زیر ساخت‌سازی مرکز مطالعات به لحاظ منابع شمال خراسان
2- ایجاد شبکه ارتباطی بین پژوهشگران شمال خراسان
3- برگزاری نشست‌های خاندانی(نشست‌های خاندان‌های موثر در تاریخ قوچان)
4- برگزاری نمایشگاه‌های عکس و اسناد خطی مربوط به شمال خراسان
5- برگزاری سه‌شنبه‌های فرهنگی، معرفی عکس، مولفان، کتاب، اشیاء عتیقه و سند خطی که گویای زوایای تاریخ شمال خراسان است، در آن معرفی می‌شود.
6- بررسی جلسه نقد و تحلیل کتاب با حضور محققان

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید