تعداد ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال رضوی به 52 مرکز رسید
۱۴۰۱-۰۳-۲۲
با بهره برداری از دو ایستگاه مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی
تعداد ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال رضوی به 52 مرکز رسید
با بهره‌برداری از ایستگاه مطالعه دیجیتال حسینیه بزرگ امام رضا (ع) و کتابخانه تخصصی نهج‌البلاغه در مشهد، تعداد ایستگاه‌های مطالعاتی فعال شده توسط کتابخانه دیجیتال رضوی به 52 مرکز رسید.

به گزارش گنجینه رضوی، مهندس علی ضرابی؛ مدیر کتابخانه دیجیتال رضوی، تسهیل دسترسی پژوهشگران به منابع مطالعاتی و نرم افزارهای مرتبط موضوعی را کم نظیر عنوان کرد.
وی تصریح کرد: بسیاری از نرم افزارهای در دسترس کاربران تجاری، پولی و یا پایگاه اشتراکی هستند در حالیکه ایستگاه مطالعه دیجیتال رضوی پایگاهی است که تمامی مواردی که یک پژوهشگر در مسیر تحقیقات خود بدان نیازمند است را به صورت رایگان در اختیار وی قرار می‌دهد.
مهدی کریمی؛ مسئول امورسازماندهی و توسعه منابع دیجیتال نیز افتتاح ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال حسینیه بزرگ امام رضا (ع) و کتابخانه تخصصی نهج‌البلاغه در مشهد را زمینه‌ساز دسترسی کاربران به 3 میلیون منبع   اطلاعاتی موجود در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی عنوان کرد.
وی، دستیابی پژوهشگران به 25 میلیون مقاله و کتاب فارسی و عربی و 130 میلیون مقاله لاتین از طریق دو هزار پایگاه علمی را از دیگر امکانات این ایستگاه‌ها برشمرد.
کریمی تصریح کرد: کاربران می‌توانند از طریق ایستگاه‌های مطالعاتی فعال شده به 250 سامانه نرم افزاری کتاب و مقاله دسترسی داشته باشند.
کریمی، فعال‌سازی ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی در کشور را با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و دستیابی پژوهشگران به منابع عظیم اطلاعاتی موجود در آستان قدس رضوی عنوان کرد.
وی افزود: کتابخانه‌های مساجد، مهدیه‌ها، حسینیه‌ها و سایر کتابخانه‌های عام‌المنفعه و غیردولتی مناطق محروم کشور که زیرساخت لازم برای پیاده‌سازی ایستگاه مطالعه دیجیتال داشته باشند می‌توانند با ارسال درخواست خود به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از این پایگاه بهره‌مند شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید