برگزاری بیش از 200 مشاوره فردی و گروهی در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی
۱۴۰۱-۰۴-۰۴
خدمتی ویژه در کتابخانه‌ها
برگزاری بیش از 200 مشاوره فردی و گروهی در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی
معاون سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در امور کتابخانه‌ها از برگزاری بیش از 200 جلسه مشاوره فردی و گروهی و ارائه 490 محصول در قالب کتاب درمانی به صورت مجازی در ذیل برنامه پاتوق فرهنگی این سازمان خبر داد.

به گزارش گنجینه رضوی، حسین خسروی، کتابخانه‌های مجتمع فرهنگی امام خمینی واقع در خواجه‌ربیع، مسجد بزرگ امام رضا(ع) در کوی امیر، مسجد 5 تن در رودکی20، حاج شیخ هاشم قزوینی واقع در محمد آباد، مسجد غدیر باباعلی در شهرک رازی 4/10، مسجد پیغمبر اکرم(ص) واقع در رضا شهر میدان سلمان، مسجد امیرالمومنین در رسالت 81 و کتابخانه امام رضا(ع) تربت حیدریه را از جمله کتابخانه‌های برگزار کننده طرح مشاوره عنوان کرد.
وی همچنین به اجرای این طرح در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اشاره کرد که طی 3 ماهه ابتدایی سال 210 نفر در قالب مشاوره گروهی و 40 نفر در قالب مشاوره فردی از این خدمات بهره‌مند شده‌اند
خسروی، مشاوره تحصیلی، انتخاب شغل، طب سنتی و تغذیه اسلامی و خانواده را از جمله محورهای مشاوره در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برشمرد.
وی تصریح کرد: تمامی خدمات مشاوره در کتابخانه مرکزی و سایر کتابخانه‌های وابسته توسط کادر مجرب مشاوران متخصص کانون خادمیاران ارائه می‌شود که زیر نظر کانون مشاوره آستان قدس رضوی فعالیت دارند.
این کارگاه‌ها بصورت مناسبتی و در زمان‌های مختلف برگزار می‌شود و استفاده از خدمات آن برای عموم آزاد است و کلیه افراد می‌توانند با تعیین وقت قبلی از این خدمات بصورت رایگان استفاده کنند.
حسین خسروی همچنین به ارائه 490 محصول در قالب طرح کتاب درمانی مجازی اشاره کرد و گفت: در این طرح افزون بر برگزاری جلسات مشاوره گروهی و فردی، کتاب‌های تایید شده توسط کارگروه کتاب درمانی سازمان در قالب برنامه‌های جرعه کتاب، برشی از متن کتاب، پیام تصویری، تکه کتاب، داستان کوتاه،گزیده سخنان بزرگان، شعر کهن فارسی، مطالب آموزشی و تربیتی، معرفی و در فضای مجازی ارائه می‌شود.
وی، کمک به رشد و توانمندسازی اعضا و مراجعان کتابخانه‌ها به‌وسیله آموزش مهارت‌های ضروری فردی و اجتماعی مورد نیاز آن‌ها از جمله مهارت‌های  تفکر خلاق، مدیریت استرس، حل مشکلات، ارتباط مؤثر، هم‌دلی، خودآگاهی و اعتماد به نفس، کسب مهارت نه گفتن و جرأت‌مندی، تصمیم‌گیری صحیح و مدیریت بحران را بخش کوچکی از اهداف تبیین شده در اجرای طرح کتاب درمانی عنوان کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید