آفیس
۱۳۹۶-۰۷-۰۲
اجراي برنامه هاي آفيس در حالت ايمن
براي استفاده از اين روش و اجراي هريك از برنامه هاي مجموعه آفيس در حالت ايمن مي توانيد از اين روش كمك بگيريد:

دلايل مختلفي همچون نصب يك افزونه، شخصي سازي منوها و رابط كاربري، بازماندن يك سند معيوب و... مي تواند موجب بروز مشكلات در هريك از مجموعه برنامه هاي آفيس اعم از واژه پرداز Word، اكسل، پاورپوينت و... شود.
 
اين مشكلات موجب مي شود نرم افزارهاي مربوط با خطاهاي مختلفي اجرا شده يا حتي در موارد زيادي مشاهده مي شود اين مشكلات مانع از اجراي برنامه هاي مجموعه آفيس شده يا پس از اجرا به صورت كاملا خودكار و ناگهاني برنامه بسته مي شود.
 
در چنين شرايطي براي رفع مشكل و بازگرداندن عملكرد نرم افزار به حالت پايدار خود بهترين راهكار، استفاده از حالت ايمني است كه در مجموعه آفيس طراحي شده است. در اين شرايط نرم افزارهاي مجموعه آفيس بدون تغييرات اعمال شده در رابط كاربري، بدون افزونه هاي موجود و بدون فعال سازي امكاناتي همچون غلط ياب املايي خودكار يا باز كردن اسناد معيوبي كه با مشكل در اجرا مواجه شده اند، اجرا مي شوند. اجرا در اين شرايط موجب مي شود نرم افزارها بدون مشكل در عملكرد در اختيار كاربر قرار گرفته و اين امكان را فراهم كنند تا كاربر نسبت به حذف افزونه هاي به وجود آورنده مشكل يا بازگرداني تغييرات به حالت اوليه اقدام كند.
 
براي استفاده از اين روش و اجراي هريك از برنامه هاي مجموعه آفيس در حالت ايمن مي توانيد از اين روش كمك بگيريد:
 
ساده ترين روش براي اجراي اين برنامه ها در حالت ايمن، پايين نگهداشتن كليد Ctrl هنگام اجراي هريك از برنامه هاي موردنظر است.
 
به عنوان مثال چنانچه قصد داريد نرم افزار Word را در حالت ايمن باز كنيد كافي است كليد Ctrl را فشار داده و پايين نگه داريد، در ادامه ضمن پايين نگهداشتن اين كليد، روي آيكون برنامه دوبار كليك كنيد تا اجرا شود.
 
پس از اجراي عمليات بالا، پيغامي به اين شرح براي شما نمايش داده مي شود:
You’re holding down the CTRL key. Do you want to start Word in Safe Mode?
 
در اين مرحله كافي است كليد Ctrl را رها كنيد و با كليك روي گزينه Yes ضمن تائيد اجراي برنامه در حالت ايمن، منتظر بمانيد تا برنامه در اين حالت باز شود.
 
نكته: براي اجراي هريك از نرم افزارهاي مجموعه آفيس در حالت ايمن به كمك خط فرمان كافي است از دستور safe/ در ادامه نام نرم افزار كمك بگيريد. به عنوان مثال براي اجراي برنامه Word از خط فرمان كافي است كليدهاي Ctrl+R را فشار دهيد سپس در پنجره Run عبارت winword /safe را وارد كرده و كليد اينتر را فشار دهيد.

منبع:jamejamonline.ir
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید