ورد
۱۳۹۶-۰۶-۲۳
غيرفعال كردن نمايش حفاظت شده در Word
مجموعه آفيس براي جلوگيري از انتشار آلودگي ها، قابليتي تحت عنوان Protected View يا همان «نمايش حفاظت شده» را در خود جاي داده است.

همان طور كه مي دانيد يكي از راه هاي انتشار ويروس ها و فايل هاي مخرب در رايانه كاربران، تزريق آنها به واسطه فايل هاي مختلف ازجمله فايل هايي است كه در فرمت docوdocx ذخيره شده و در نرم افزار واژه پرداز (Word) از مجموعه نرم افزاري آفيس اجرا مي شوند. 
 
مجموعه آفيس براي جلوگيري از انتشار آلودگي ها به اين روش، قابليتي تحت عنوان Protected View يا همان «نمايش حفاظت شده» را در خود جاي داده است كه به كمك آن هرگاه شما فايلي را از اينترنت دانلود كرده و در اين نرم افزار باز كنيد، صرفا محتواي آن براي شما نمايش داده مي شود و از اجراي كدهاي مخرب يا ديگر كدهاي درون فايل جلوگيري مي شود.
 
اين روش نمايش محتوا و حفاظت در برابر اجراي كد بسيار مفيد است و چنانچه كاربري بخواهد در فايل موردنظر تغييراتي را اعمال كند كافي است روي گزينه به نمايش درآمده در بالاي محيط كاربري كليك كند تا ضمن خروج از حالت حفاظت شده، قابليت ويرايش نيز در اختيار كاربر قرار داده شود.
 
گاهي برخي از كاربران با فايل هاي متعددي سر و كار داشته و تمايل دارند بدون محدوديت هنگام نمايش هر فايل بتوانند نسبت به ويرايش آن نيز اقدام كنند. در اين شرايط ممكن است كليك كردن روي گزينه مربوطه براي خروج از حالت حفاظت شده كمي خسته كننده باشد و در اين شرايط است كه به يك ترفند براي غيرفعال كردن نمايش حفاظت شده در نرم افزار واژه پرداز نياز خواهيد داشت. اگر شما نيز به دنبال راهكاري هستيد مي توانيد از اين روش كمك بگيريد:
 
نرم افزار Word از مجموعه نرم افزاري آفيس را اجرا كرده و از بالا سمت چپ ضمن كليك روي منوي فايل، گزينه Options را كليك كنيد.
 
از نوار سمت چپ روي گزينه Trust Center كليك كنيد.
 
در سمت راست صفحه روي گزينه Trust Center Settings كليك كرده و در پنجره جديد از نوار سمت راست روي Protected View كليك كنيد.
 
حالا علامت چك مارك همه گزينه هاي موجود در بخش سمت راست را غيرفعال كرده و با كليك روي گزينه OK همه پنجره هاي فعال را ببنديد.
 
از اين پس حالت نمايش حفاظت شده غيرفعال شده و هرگاه فايلي را در اين برنامه باز كنيد بدون نياز به طي فرايندهاي بيشتر قادر به ويرايش محتواي آن فايل نيز خواهيد بود.
 
توجه: غيرفعال كردن اين قابليت ممكن است خطرات امنيتي براي رايانه شما به همراه داشته باشد.
 
منبع:jamejamonline.ir





 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید