ورد
۱۳۹۶-۰۹-۱۳
ويرايش همزمان 2 بخش از يك سند
ويرايش فايل هاي متني در نرم افزار Word از مجموعه نرم افزاري آفيس كار بسيار ساده اي است.

ويرايش فايل هاي متني در نرم افزار Word از مجموعه نرم افزاري آفيس كار بسيار ساده اي است. فايل موردنظرتان را در برنامه باز مي كنيد، نشانگر ماوس را در بخشي كه مي خواهيد ويرايش كنيد قرار مي دهيد و با استفاده از ابزارهاي موجود تغييرات موردنظر را اعمال مي كنيد.
 
تابه حال قصد داشته ايد بخشي از يك سند متني را ويرايش كنيد اما براي انجام ويرايش نيازمند مشاهده بخش ديگري از متن باشيد؟ براي مثال ممكن است بخواهيد نمرات كسب شده تعدادي از دانش آموزان را مقابل نام آنها وارد كنيد، اما اين نمرات در صفحه پنج فايل متني شما در يك جدول نوشته شده باشد و مكاني كه شما قصد داريد مجددا آنها را وارد كنيد، صفحه دو باشد.
 
رايج ترين روشي كه بيشتر كاربران استفاده مي كنند، پرش ميان صفحه دو و پنج است. به اين ترتيب كه از صفحه پنج نمره دانش آموز يا تعدادي از دانش آموزان را به حافظه مي سپارند، سپس به صفحه دو اسكرول مي كنند و نمرات را وارد مي كنند. مجددا به صفحه پنج مراجعه مي كنند و اين كار را آن قدر ادامه مي دهند تا ويرايش هاي موردنظر به پايان برسد.
 
دوست داريد روش ساده تري را در اين شرايط استفاده كنيد؟ ويرايش همزمان دوبخش از يك سند متني در نرم افزار ورد، قابليتي است كه به شما در اين شرايط كمك مي كند.
 
1 ـ نرم افزار ورد را اجرا كرده و فايل موردنظرتان را در برنامه فراخواني كنيد.
 
2 ـ از ريبون بالاي نرم افزار به تب View مراجعه كرده و از ميان گزينه هاي موجود روي Split كليك كنيد. 

 

نرم افزار آفيس, ويرايش فايل هاي ورد

 
3 ـ اكنون خطي افقي روي صفحه قرار مي گيرد كه با حركت نشانگر ماوس شما بالا و پايين مي شود. با كليك روي بخش موردنظر كه قصد داريد عمليات ويرايش را روي آن صورت دهيد اين خط ثابت شده و صفحه را به دو نيم تقسيم مي كند.
 
4 ـ اكنون فايل متني شما به دو نيم تقسيم شده و هر قسمت از آن قابليت جابه جايي و اسكرول را پشتيباني مي كند. كافي است در قسمت بالايي به صفحه دو برويد و قسمت پايين را به صفحه پنج اسكرول كنيد. در ادامه محتواي موردنظر را از بخش پاييني مشاهده كرده و در بخش بالا ويرايش كنيد.
 
5 ـ در پايان با انتخاب مجدد تب View و كليك روي Remove Split، عمليات جداسازي صفحه غيرفعال شده و مي توانيد فايل متني خود را ذخيره كنيد.
 
توجه: پس از تقسيم صفحه به دو قسمت مي توانيد با كشيدن و رها كردن مرز جداكننده صفحات، فضاي اختصاص يافته به هر بخش را كاهش يا افزايش دهيد.

منبع:jamejamonline.ir


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید