ویندوز 10
۱۳۹۶-۰۶-۳۰
4 راه آسان براي تنظيم دقيق صفحه نمايش در ويندوز 10
به شما كمك مي كنم صفحه نمايش خودتان را در جديدترين سيستم عامل مايكروسافت تنظيم كنيد .

بعضي مواقع تنظيمات مربوط به صفحه نمايش هيچ ارتباطي با كارت گرافيك ندارد و در محيط ويندوز بايد بخش هايي تغيير كند . كاربران به صورت پيش فرض به سراغ رزولوشن ميروند و اين فقط يكي از 4 گزينه اي مي باشد كه در ادامه قصد دارم توضيح بدهم . من به شما كمك مي كنم صفحه نمايش خودتان را در جديدترين سيستم عامل مايكروسافت تنظيم كنيد . خوشبختانه در آخرين بروزرساني ويندوز دو تنظيم براي كامپيوتر و لپ تاپ اضافه شده است يا بهتر است بگويم بهينه شده است .

 1. نور شب
عدم وجود رنگ هاي گرم هنگام تماشاي صفحه نمايش در شب مي تواند بر روي ساعت طبيعي بدن تاثير منفي داشته باشد . با توجه به تغيير سبك زندگي و استفاده از تكنولوژي هاي مختلف ، بيدار ماندن تا پاسي از شب و كاركردن با وسايلي نظير كامپيوتر ، موبايل و … ، تبديل به عادت روزانه بسياري از افراد شده است. اما نور مصنوعي صفحه نمايش اين وسايل ، در طولاني مدت تاثيرات منفي زيادي روي سلامتي بدن فرد و برهم زدن خواب شبانه ميشود .
منظور از گرم كردن صفحه نمايش ، تغيير رنگ صفحه و متعادل كردن رنگ هاي عناصر براي هماهنگي بيشتر با چشمان شما است. اين در زماني كاربرد دارد كه شما به هر دليلي ، مجبور هستيد تا مدتي از وسايلي استفاده كنيد كه نور آن ها مستقيما به چشمان شما تابش مي كند.
اپل و بسياري از دستگاههاي اندرويدي گزينه اي براي تغيير رنگ هاي گرم در شب در سيستم عامل خود گنجانده اند . مايكروسافت هم برنامه رايگان Windows Creators Update را براي انجام اينكار معرفي كرده است كه مي توانيد از آن استفاده كنيد .در نسخه به روزرساني Creators Update، قابليتي اضافه شده كه شدت نور ساطع شده از صفحه نمايش را كمتر مي كند.
براي تنظيم نور شب در ويندوز به قسمت “Display” در منوي استارت و سپس گزينه display settings برويد . شما مي توانيد مستقيم دستور night light را در منوي جستجوي نوار وظيفه تايپ كرده و تنظمات را اجرا كنيد . با فعال كردن night light تنظيمات براي شما نمايش داده مي شود .
طيف رنگي را مي توانيد به صورت دستي خودتان تغيير بدهيد و از طريق گزينه هاي Turn on و Turn OFF يك بازه زماني براي فعال شدن اين قابليت انتخاب كنيد . 
 
4 راه آسان براي تنظيم دقيق صفحه نمايش در ويندوز 10 1

2. از رزولوشن پيشنهادي ويندوز استفاده كنيد
معمولا رزولوشن استاندارد صفحه نمايش با Recommended نشانه گذاري مي شود . با انتخاب اين دقت تصوير ، جزئيات در بالاترين سطح براي صفحه نمايش شما نشان داده مي شود . اگر Recommended مقابل رزولوشن نوشته نشده بود بهترين دقت را با توجه به سايز صفحه نمايش بايد انتخاب كنيد .
 حتما دقت كرده ايد كه با انتخاب يك رزولوشن پايين تمام آيكون ها، تصاوير و فيلم ها مي توانند تار شوند و كيفيت همه چيز تضعيف شود.
 1. براي شروع بر روي كليد Start كليك كنيد . 
 
1 تغيير رزولوشن در ويندوز 10

2. بر روي آيكون Settings سمت چپ منوي استارت همانند تصوير كليك كنيد . 
 
2 تغيير رزولوشن در ويندوز 10

3. صفحه تنظيمات باز مي شود . بر روي گزينه System كليك كنيد . 
 
3 تغيير رزولوشن در ويندوز 10

4.دقت داشته باشيد اين گزينه نسبت به آبديت هاي مختلف ويندوز كمي متفاوت است و ممكن است شكل ظاهري آن متفاوت باشد .  براي تغيير ابعاد متن و برنامه ها مي باشد اهرم گزينه Change the size of text , apps and other item را به نسبت تغيير داده و بر روي گزينه Apply كليك كنيد . 
 
4 تغيير رزولوشن در ويندوز 10

5. براي تغيير رزولوشن يا ابعاد صفحه نمايش بر روي گزينه Advanced display settings كليك كنيد .
 
2 آموزش تغيير ابعاد ميز كاري Resolution در ويندوز 10

3. سپس مي توانيد از قسمت resolution ابعاد ميز كري را تغيير بدهيد . بعد از تغيير كافيست بر روي گزينه Apply كليك كنيد .
 
3 آموزش تغيير ابعاد ميز كاري Resolution در ويندوز 10

 
4 آموزش تغيير ابعاد ميز كاري Resolution در ويندوز 10

4. بعد از كليك بر روي كليد Apply يك پنجره باز مي شود . در صورتيكه از تغييرات راضي هستيد بر روي گزينه Keep change كليك كنيد .
 
 5 آموزش تغيير ابعاد ميز كاري Resolution در ويندوز 10

3. تنظيم اندازه متون ، آيكون ها ، برنامه ها
بسياري از كاربران ويندوز با اندازه متن در سيستم عامل مشكل دارند و دوست دارند كمي ابعاد بخش هاي مختلف بزرگتر باشد . البته بستگي به كاربر دارد . در پنجره Display settings اين قابليت وجود دارد كه تا يك و نيم برابر ابعاد بخش هاي مختلف را بزرگتر كنيد . از طريق گزينه Scale and layout يك گزينه به غير از گزينه پيش فرض را انتخاب كنيد و ببينيد از تنظيمات راضي هستيد . 
 
 4 راه آسان براي تنظيم دقيق صفحه نمايش در ويندوز 10 2

4- برنامه هاي قديمي را با DPI ارتقا دهيد
به تعداد نقطه ها يا پيكسل هايي كه در طول يك اينچ از صفحه نمايش نشان داده مي شود، DPI گفته مي شود( Dots per Inch).
زماني كه شما صفحه نمايش خود را به قابليت 4K ارتقا مي دهيد ، ممكن است برخي برنامه ها با كيفيت بالا نشان داده نشوند زيرا بسياري از برنامه نويسان هنوز براي برنامه هاي خود، نسخه به روز رساني براي پشتيباني از اين قابليت ارائه نكرده اند. در نسخه Creators Update راه حلي براي اين مسئله در نظر گرفته شده است و كاربران مي توانند تنظيمات DPI را براي هر برنامه به صورت جداگانه تنظيم كند تا تصوير با كيفيت بهتري به روي صفحه نمايش هاي با رزولوشن بالا نشان داده شوند.
براي برنامه هايي كه در ويندوز 10 تصوير شفافي نشان نمي دهند، به روي آيكون برنامه راست كليك كنيد و گزينه Properties را انتخاب كنيد. به روي نوار Compatibility كليك كنيد و گزينه Override high DPI scaling behavior را تيك بزنيد و بعد System (Enhanced) را از منوي پايين انتخاب كنيد.
 
4 راه آسان براي تنظيم دقيق صفحه نمايش در ويندوز 10 3

http://www.learning.asarayan.com


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید