1
۱۳۹۶-۰۹-۱۶
حذف پروفايل شبكه واي ـ فاي در ويندوز 8.1
مي توانيد با استفاده از روش زير براي حذف پروفايل شبكه در ويندوز 8 و 8.1 اقدام كنيد:

يكي از امكانات بسيار خوب سيستم عامل ويندوز، به خاطر سپردن اطلاعات مربوط به اتصالات شبكه بخصوص اتصالات بي سيم است. به كمك اين قابليت شما فقط يك بار رمز شبكه وايرلس خود را در ويندوز وارد كرده و در اتصالات بعدي بدون نياز به وارد كردن رمزعبور، به شبكه موردنظر متصل مي شويد.
اين قابليت براي همه كاربران مفيد است، اما گاهي ممكن است به دلايل متعدد، نيازمند پاكسازي رمزهاي ذخيره شده اتصالات شبكه در ويندوز باشيد. به عنوان مثال چنانچه رمز شبكه واي ـ فاي خود را تغيير دهيد با كليك روي پروفايل شبكه براي اتصال به شبكه واي ـ فاي، ويندوز با رمز ذخيره شده قبلي تلاش مي كند به شبكه موردنظر متصل شود و به دليل تطابق نداشتن رمز با رمز فعلي، عمليات اتصال صورت نمي گيرد.
در اين شرايط مجبوريد پروفايل ذخيره شده از شبكه را حذف كنيد تا بتوانيد دوباره براي وارد كردن رمز و ذخيره اطلاعات جديد اقدام كنيد.در ويندوز 7 انجام اين كار با ورود به Network & Sharing Center امكان پذير است، اما كاربران ويندوز 8 و ويندوز 8.1 براي انجام اين كار با مشكلاتي مواجه هستند. اگر شما نيز كاربر اين نسخه از سيستم عامل ويندوز هستيد، مي توانيد با استفاده از روش زير براي حذف پروفايل شبكه در ويندوز 8 و 8.1 اقدام كنيد:

ويندوز 8

1 ـ ابتدا روي آيكون شبكه از پايين سمت راست نوار وظيفه (كنار ساعت ويندوز) كليك كنيد تا فهرست شبكه هاي وايرلس در اختيار شما قرار گيرد.
2 ـ روي نام شبكه موردنظر كليك راست يا كليك چپ ماوس را فشار داده و چند لحظه نگه داريد تا منويي نمايش داده شود.
3 ـ از منوي به نمايش درآمده گزينه Forget this network را كليك كنيد.

 
 حذف پروفايل شبكه واي فاي در ويندوز, ترفندهاي كامپيوتري

ويندوز 8.1
در برخي نسخه هاي ويندوز 8.1 (با توجه به استفاده از به روزرساني هاي ارائه شده) امكان استفاده از كليك راست روي نام شبكه يا دسترسي به منوي موردنظر با نگه داشتن ماوس وجود ندارد. در اين نسخه ها مي توانيد از روش هاي ديگري كمك بگيريد كه شما را با آنها آشنا مي كنيم:
روش اول
1ـ روي آيكون شبكه كنار ساعت ويندوز كليك و از فهرست شبكه هاي موجود، شبكه موردنظر را انتخاب كرده و گزينه Connect را فشار دهيد.
2 ـ همان طور كه انتظار مي رود عمليات اتصال با شكست مواجه مي شود، اما در پنجره نمايش شكست در اتصال، گزينه Forget network نيز به چشم مي خورد. با كليك روي اين گزينه مي توانيد پروفايل موردنظر را حذف كنيد.
روش دوم
1 ـ نشانگر ماوس خود را به بالا يا پايين سمت راست صفحه نمايش برده و كمي صبر كنيد تا نوار Charm نمايش داده شود.
2ـ ابتدا گزينه Settings و در ادامه Change PC settings را كليك كنيد.
3ـ در نوار تنظيمات سيستم، روي Network كليك كرده و پس از مراجعه به بخشConnections، در سمت راست گزينه Wi-Fi را پيدا و روي لينك Manage known networks كليك كنيد.
4 ـ فهرستي از پروفايل هاي ذخيره شده در ويندوز براي شما به نمايش درمي آيد كه مي توانيد با كليك روي هركدام از آنها و انتخاب گزينه Forget، پروفايل ذخيره شده را حذف كنيد.

منبع:jamejamonline.ir


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید