ویندوز 10
۱۳۹۶-۰۸-۲۵
رمزهاي پيشرفته در ويندوز 10
مايكروسافت در اين نسخه از ويندوز امكانات بسياري را گنجانده كه يكي از آنها مديريت پيشرفته حساب كاربري و بهره مندي از قابليت رمزگذاري روي عكس دلخواه است.

ويندوز 10، آخرين نسخه از سيستم عامل ويندوز است كه در طول زمان به روزرساني هاي متعددي براي آن منتشر مي شود، اما نسخه اصلي آن همچنان روي 10 باقي مي ماند و احتمالا هيچ نام جديدي به ويندوز اختصاص داده نشود. مايكروسافت در اين نسخه از ويندوز امكانات بسياري را گنجانده كه يكي از آنها مديريت پيشرفته حساب كاربري و بهره مندي از قابليت رمزگذاري روي عكس دلخواه است.
 
با استفاده از اين قابليت مي توانيد عكسي را به دلخواه خود انتخاب كنيد و در سه مرحله، با استفاده از رسم دايره، خطوط يا حتي ضربه روي نقاطي خاص، رمز هايي سه بخشي ايجاد كنيد كه اين رمز براي ورود به سيستم عامل مورد استفاده قرار مي گيرد. به اين ترتيب رمز شما نه از نوع عدد است و نه از نوع حروف بلكه بايد مكان هاي مشخص شده روي تصوير را به همان ترتيب و همان شكلي كه مشخص كرده ايد لمس كنيد يا با استفاده از نشانگر ماوس به تصوير بكشيد.
 
براي فعال سازي اين رمزهاي حرفه اي و پيچيده مي توانيد به روش زير عمل كنيد:
1 ـ روي منوي استارت كليك كرده و در بالاي منوي استارت، روي نام/ تصوير پروفايل كاربر فعلي كليك كنيد.
 
2 ـ از منوي به نمايش درآمده گزينه Change Account Settings را انتخاب كنيد.
 
3 ـ از سمت چپ به بخش Sign-in Options رفته و پس از اسكرول كردن سمت راست صفحه، در بخش Picture Password روي Add كليك كنيد.
 
4 ـ در صورت نياز رمز خود را براي ورود به اين بخش وارد كرده و در ادامه روي گزينه Choose Picture كليك كنيد.
 
5 ـ تصوير موردنظرتان را فراخواني كرده و پس از جانمايي آن در صفحه، روي Use this picture كليك كنيد.
 
6 ـ حالا بايد رمز خود را در سه بخش با حركاتي همچون رسم دايره، رسم خطوط يا نقطه گذاري مشخص كنيد. توجه داشته باشيد جهت حركت بسيار مهم است و به عنوان مثال مي توانيد تصويري همچون يك گربه را انتخاب كرده، دو چشم را با رسم دايره و فاصله بيني تا دهان را با رسم يك خط صاف از بالا به پايين مشخص كنيد.
 
7 ـ در ادامه پس از مشخص كردن رمز مربوط به هر سه بخش، وارد مرحله تائيد رمز خواهيد شد. در اين مرحله بايد رمز وارد شده را دوباره رسم كنيد.
 
8 ـ پس از رسم صحيح رمز تصويري در مرحله 7، رمز شما تائيد شده و با كليك روي Finish مراحل كار به اتمام مي رسد. اكنون با خروج از حساب كاربري فعلي و تكرار عمليات ورود، مي توانيد نتيجه تغييرات را مشاهده كنيد.

منبع:jamejamonline.ir


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید