ویندوز 7
۱۳۹۵-۱۰-۲۶
مخفی کردن یک درایو در My Computer
با این روش ساده شما می توانید علاوه بر مخفی کردن درایو ها تمام عملکرد های که به درایو مورد نظر منتهی می شود را نیز غیر فعال کنید.

همه ما اطلاعاتی داریم که تمایلی نداریم در معرض دید باشد و یا اینکه اسناد و فایل های محرمانه ای داریم که دسترسی به آن ها باعث بروز مشکلاتی می شود.امروز قرار است آموزشی به شما بدهیم که به راحتی در عرض چند دقیقه بتوانید یک درایو را در هارد خود به طور کلی ناپدید کنید و در زمانی که به آن نیاز دارید دوباره آن را برگردانید.
در این روش نیازی به هیچ برنامه ی اضافی نیست و بعد از ناپدید کردن درایو مورد نظر به هیچ عنوان توسط هیچ برنامه جاسوسی درایو مورد نظر قابل نمایش نمی باشد.خب بریم سراغ مراحل کارمون که ابتدا باید درایو مورد نظرتون رو انتخاب کنید.
حالا لازم هست که از منو استارت Start وارد قسمت Run شوید و جمله زیر را در Run کپی پیست کنید و اینتر Enter بزنید.
diskmgmt.msc
 
مخفی کردن یک درایو در My Computer

بعد از اینتر کردن پنجره ای به نام Disk Management باز می شود که تعداد و اطلاعات درایو های موجود بر روی هارد شما را نشان می دهد. شما روی درایو مورد نظرتون راست کلیک کرده و بر روی گزینه Change drive letter and paths کلیک کنید.

در پنجره باز شده طبق شکل بالا نام درایو مورد نظر نمایش داده می شود که با کلیک بر روی Remove آن را ناپدید خواهید کرد.
تمام
شما توانستید درایو خودرا ناپدید کنید.برای برگشت درایو مورد نظر باید مراحل فوق را طی کرده و در پنجره آخر روی گیزنه ADD کلیک کنید و نام درایو خود را دوباره وارد کرده و ذخیره نمایید.دوباره درایو شما بازمیگردد.

این ترفند بر روی ویندوز XP و ویندوز ۷ تست شده است.






 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید