پین کردن
۱۳۹۶-۰۵-۲۵
راهنمای pin کردن فولدرها به taskbar در ویندوز
تنها کاری که باید بکنید این است که برای آن پوشه میانبر جدیدی ساخته و سپس آن میانبر را به نوار وظیفه پین کنید.

 ویندوز به طور مستقیم اجازه‌ی پین کردن پوشه‌ها به نوار وظیفه یا Taskbar را نمی‌دهد. اما یک ترفند برای انجام این کار وجود دارد. تنها کاری که باید بکنید این است که برای آن پوشه میانبر جدیدی ساخته و سپس آن میانبر را به نوار وظیفه پین کنید.
اگرچه که پوشه‌ها را به طور مستقیم نمی‌توانید به نوار وظیفه بچسبانید، ولی با پین کردن آن‌ها از Jump List مرورگر فایل‌ها دسترسی سریع به آن‌ها فراهم می‌شود. با این حال اگر مصمم هستید که از نوار وظیفه‌ به پوشه‌ی موردنظر خود دسترسی داشته باشید، با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید. ما در این مقاله از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنیم، ولی روند کلی کار در ویندوزهای دیگر نباید تفاوتی داشته باشد.

برای شروع بر روی دسکتاپ یا محلی در File Explorer کلیک راست کرده و از بخش New گزینه‌ی Shortcut را انتخاب کنید.
 
 
 
در اولین صفحه از فرآیند Create Shortcut، بر روی دکمه‌ی Browse کلیک کرده و پوشه‌ی موردنظر خود را انتخاب کنید. اما بر روی دکمه‌ی Next کلیک نکنید.
 
 
 
اکنون کلمه‌ی explorer را با یک فاصله (Space) بعد از آن، در قبل از آدرس پوشه‌ی خود قرار دهید. سپس بر روی دکمه‌ی Next کلیک کنید.
 
 
 
یک نام برای میانبرتان انتخاب کرده و بر روی Finish کلیک نمایید.
 
 
 
اکنون میانبری که ساختید را بکشید و روی نوار وظیفه پین کنید.
 
 
 
حتی می‌توانید آیکن میانبر را به چیزی دیگری تغییر دهید که برای شما ملموس‌تر باشد. بهتر است آیکن را قبل از این که میانبر را به نوار وظیفه بچسبانید، عوض کنید؛ چون اگر آن را پین کرده باشید، باید یکبار پاک و سپس دوباره آن را پین کنید.
برای تغییر آیکن بر روی میانبر اصلی (نه میانبری که در نوار وظیفه اضافه کردید) کلیک راست کنید و سپس گزینه‌ی Properties را انتخاب نمایید.
 
 
 
در زبانه‌ی Shortcut پنجره‌ی Properties بر روی دکمه‌ی Change Icon کلیک کنید.
 
 

از لیست موجود یک آیکن انتخاب کرده یا با کلیک بر روی Browse آیکن سفارشی خود را آدرس دهی کنید، سپس بر روی OK کلیک کنید.
 
 
 
اکنون دوباره میانبر را بر روی نوار وظیفه بکشید تا با آیکن جدید خود پین شود.
 
 
 
بله، اگر ویندوز اجازه می‌داد که مستقیماً پوشه‌ها را به نوار وظیفه پین کنیم خیلی راحت‌تر بود، ولی به هر حال با انجام چند مرحله‌ی ساده می‌توانید دسترسی سریع به پوشه‌های خود را میسر کنید.

http://www.gooyait.com
 



 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید