1
۱۳۹۶-۰۸-۰۳
3 راه براي افزايش سرعت ويندوزي كه كند شده است
در اکثر مواقع با یک ری-استارت کردن می توان رایانه را به حالت معمول برگرداند.
 
تمام کاربرانی که کامپیوتر دارند با مشکل افت سرعت ویندوز مواجه شده اند و معمولا اولین کاری که انجام میدهند پاک کردن ویندوز می باشد .این اتفاق به دلایل مختلفی ممکن است روی دهد. همانند سایر مشکلاتی که در سیستم عامل ویندوز وجود دارد، نیاز نیست اصلا در این مورد نگران باشید و در اکثر مواقع با یک ری-استارت کردن می توان رایانه را به حالت معمول برگرداند. البته راه های دیگر و بهتری هم وجود دارند که می توانید خودتان به صورت دستی اقدام به حل مشکلات یاد شده کنید. در ادامه سه روش آموزش داده می شود تا با فعال یا غیر فعال کردن تنظیمات مورد نظر بتوانید به نتیجه مطلوب برسید

1. حتما برنامه هایی که با ویندوز اجرا می شوند را به غیر از آنتی ویروس غیر فعال کنید . خیلی از کاربران به این موضوع دقت نمی کنند و بعد از روشن شدن ویندوز وقت زیادی برای بستن نرم افزارها می گذارند . در صورتیکه بستن برنامه ها از روی دسکتاپ سرویس برنامه را نمی بندد و فقط پنجره اصلی نمایش داده نمی شود . برای غیر فعال کردن نرم افزارهایی که با روشن شدن سیستم فعال می شوند باید کلیدهای پنجره+  R را بفشارید تا کادر Run باز شود .
2. سپس دستور Msconfig را تایپ کرده و بر روی کلید اینتر کلیک کنید

 
Description: 1 3 راه برای افزایش سرعت ویندوزی که کند شده است

3. سپس پنجره تنظیمات باز می شود . چک باکس برنامه هایی که مشاهده می کنید را غیر فعال کنید . فقط چک باکس آنتی ویروس را فعال کنید . در پایان بر روی کلید OK کلیک کرده و سپس سیستم را ریست کنید

 
Description: 2 3 راه برای افزایش سرعت ویندوزی که کند شده است

در ویندوز 10 گزینه Stratup در بخش Task Manager قرار گرفته است که با کلیک راست کردن و انتخاب گزینه Disable برنامه را غیر فعال کنید .

 
Description: 3 3 راه برای افزایش سرعت ویندوزی که کند شده است
قبل از اینکه سیستم را ریست کنید یا ویندوز را پاک کنید ببینید چه نرم افزاری از منابع سخت افزاری زیاد استفاده می کنند . حالا از کجا متوجه شویم کدام نرم افزار از منابع بیشترین استفاده را می برد .  برای پی بردن به اینکه موضوع باید Task Manager ویندوز را باز نمایید که اینکار را می توان با فشردن کلید‌های Ctrl+Shift+Escape انجام داد. همچنین می توانید با کلیک راست بر روی تسک بار پایین ویندوز و انتخاب Task Manager این بخش را بگشایید. در ویندوز ۸ و ۸/۱ و ۱۰، بخش مورد اشاره جدید شده و یک رابط کاربری بهینه تر و بهتر را ارائه می دهد که در آن هر اپلیکیشن بسته به اینکه چقدر از منابع استفاده می کند با یک رنگ مشخص می شود. بر روی سربرگ های CPU، Memory و Disk کلیک کنید تا اپلیکیشن ها بر اساس اینکه چقدر از منابع سیستم استفاده می کنند، مرتب شوند. اگر اپلیکیشنی بیش از حد مجاز از منابع سیستم شما بهره بگیرد، ممکن است بخواهید آن را به صورت دستی ببندید و اگر این اتفاق به دلیل قفل کردن سیستم عامل ممکن نبود می توانید از طریق Task Manager آن را Force Close نمایید تا به طور کامل بسته شود.
 
Description: 4 3 راه برای افزایش سرعت ویندوزی که کند شده است

 در اکثر مواقع دلیل کند شدن ویندوز ویروسی شدن سیستم عامل می باشد . شاید آنتی ویروس هم داشته باشید ولی یک بدافزار یا تروجان مانع از عملکرد صحیح نرم افزار شود . به همین دلیل بهتر است از یک نرم افزار پاک کردن تروجان و بد افزار مثل کومبو فیکس استفاده کنید.

http://www.learning.asarayan.com


 


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید