تسک بار
۱۳۹۶-۰۷-۰۳
با يك ترفند ساده فايل هاي موردنياز خود را در Taskbar پين كنيد
با ما همراه باشيد تا روش انجام اين كار را به شما آموزش بدهيم.


اگر كاربر ويندوز باشيد حتماً بسيار برايتان پيش آمده است كه با Taskbar ويندوز كار كنيد، ابزاري كه محيط را بسته به نياز شما شخصي سازي مي كند. انتخاب برنامه هايي كه نياز داريد به سرعت قابل دسترس باشند و بتوانيد آن ها را اجرا كنيد و انتخاب رنگ و آيكن مناسب براي آن ها باعث مي شود كه سيستم شما دقيقاً هماني بشود كه براي شخص شما مناسب باشد.

اما نكته جالب اين است كه برخلاف تصور بسياري از ما، Taskbar ويندوز تنها اجازه پين كردن (Pin) برنامه را به كاربر نمي دهد، بلكه او مي تواند فايل هايي كه بسيار موردنيازش است را هم مانند يك برنامه معمولي در اين محيط قرار دهد. اما اين كار به سادگي پين كردن برنامه ها نيست. با ماهمراه باشيد تا روش انجام اين كار را به شما آموزش بدهيم.

ابتدا فايل موردنظر خود را از طريق برنامه File Explorer جستجو كنيد. حالا به تب view برويد و گزينه ي File name extensions را تيك بزنيد. سپس روي فايل راست كليك كنيد و rename را انتخاب كنيد و پسوند فايل را به EXE تبديل كنيد. البته پسوند فعلي فايل را هم به ياد داشته باشيد چون بعداً دوباره به آن نياز داريد. به اين دليل كه نوع فايل در حال تغيير است اخطاري به شما نمايش داده مي شود كه بايد گزينه Yes را انتخاب كنيد.
 

پين كردن فايل در Taskbar - مرحله اول

پين كردن فايل در Taskbar - مرحله اول


حالا خيلي راحت تنها با drag & drop فايل را به Taskbar منتقل كنيد. سپس دوباره به فايل اصلي برگرديد و دوباره پسوند آن را با استفاده از rename به پسوند اول تغيير دهيد.

الان در Taskbar روي فايلي كه پين كرده ايد راست كليك كنيد و از دو گزينه اي كه نمايش مي دهد دوباره روي نام فايل راست كليك كرده و properties را انتخاب كنيد. به تب Shortcut برويد و در قسمت target پسوند فايل را به پسوند اوليه تغيير دهيد. سپس apply و Ok را انتخاب كنيد. از حالا به بعد فايل پين شده شما در Taskbar قابل اجرا است!
 

پين كردن فايل در Taskbar - مرحله دوم

پين كردن فايل در Taskbar - مرحله دوم


از آنجايي كه اين فايل به شكل يك فايل exe نشان داده مي شود شايد آيكن آن براي شما خوشايند نباشد. به سادگي مي توانيد آيكن آن را تغيير دهيد. تنها كافي است روي فايل در Taskbar راست كليك كرده و سپس دوباره روي نام آن راست كليك كنيد و properties را انتخاب كنيد. حالا به تب shortcut برويد و با كليك روي گزينه change Icon آيكن دلخواه خود را انتخاب كنيد. كار تمام است!

https://faceit.ir



 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید