کتابخانه امام رضا (ع) کرمانشاه
۱۳۹۳-۰۴-۳۰
کتابخانه امام رضا (ع) کرمانشاه
کتابخانه امام رضا (ع) کرمانشاه در سال ۱۳۴۹ توسط حضرت آیت ا… عبدالجلیل جلیلی واقف و تولیت کتابخانه جهت استفاده عموم وقف آستان مقدس حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) گردید و در سالهای ۱۳۸۰، ۱۳۸۳ و ۱۳۹۰ کتابخانه با افزایش فضای مطالعاتی خود به حدود ۵۰۰ متر مربع زیر بنا توسعه پیدا کرد.

تاریخچه و موقعیت جغرافیایی:
كتابخانه آیت الله جلیلی در تاريخ 25/4/49 توسط حضرت آيت الله عبدالجليل جليلي واقف و توليت كتابخانه جهت استفاده عموم وقف آستان مقدس حضرت ثامن الحجج (عليه السلام) گرديد. این کتابخانه، در شهريور ماه سال 1380 با 2 تالار مطالعه خانمها و آقايان در زميني با زيربناي 150 متر مربع افتتاح شد. 
با موافقت واقف و بودجه شهرداری کرمانشاه ساختمان جدید کتابخانه در سال 1390 در دو طبقه مجزا جهت استفاده بانوان و آقایان در محوطه کتابخانه به بهره برداری رسید که فضای کتابخانه به 500 متر شامل  سه سالن مطالعه و مخزن خواهران و دو سالن مطالعه و مخزن آقايان افزایش یافت. 
در سال 1394 با همکاری شهرداری بخشی از ساختمان قدیمی کتابخانه تخریب و عملیات احداث ساختمان جدید آغاز گردید، که متاسفانه بدلیل پاره ای مشکلات کار ساخت به کندی انجام گرفت و هنوز به اتمام نرسیده است. 

منابع موجود در کتابخانه و تعداد اعضاء:
این کتابخانه 458 نسخه کتاب خطی، 33544 نسخه کتاب چاپی و تعدادی نشریه ادواری را فراهم آوری و در اختیار مراجعان و اعضای خود قرار داده است در حال حاضر تعداد اعضای فعال این کتابخانه 9750 نفر است.

بخشهای مختلف کتابخانه:
این کتابخانه دارای بخشهای مختلف از جمله تالار مطالعه قفسه باز، تالار مطالعه آزاد، واحد امانت منابع چاپی، واحد مرجع، واحد مطبوعات و خدمات اینترنت ویژه آقایان و بانوان می باشد و روزهای سه شنبه و پنجشنبه هر هفته خدمات مشاوره ای رایگان توسط کارشناسان و مشاوران خادمیار رضوی به مراجعان ارائه می گردد.

ساعات کار کتابخانه:
این کتابخانه همه روزه بجز ایام تعطیل از 7/15 الی 19/30 در خدمت علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.

نشانی: 
کرمانشاه، میدان آیت ا... جليلي، حسينيه آيت الله جليلي                                         
تلفن و فاكس: 38249509– 083

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید