مجتمع فرهنگی و کتابخانه جوادالائمه (ع) رفسنجان
۱۳۹۳-۰۴-۳۰
مجتمع فرهنگی و کتابخانه جوادالائمه (ع) رفسنجان
مجتمع فرهنگی و کتابخانه جوادالائمه (ع) رفسنجان در سال ۱۳۸۳ در سه طبقه احداث و به آستان قدس رضوی واگذار تا در اختیار شیفتگان علم و دانش قرار گیرد.

تاریخچه و موقعیت جغرافیایی:
مرحوم حاج سید یحیی مرتضوی در آخرین سال عمر پر برکتش بر آن شد تا باز هم از ما یملک خویش در طبق اخلاص نهاده و تقدیم به پیشگاه ولایتمدار رضوی(ع) نماید تا در سایه آن امام همام موسسه فرهنگی و کتابخانه احداث گردد. لذا احداث مجتمع فرهنگی و کتابخانه جوادالائمه (ع) در سال ۱۳۶۸ توسط آن مرحوم پیشنهاد و یکسال بعد ورثه آن مرحوم با وقف مایملک ایشان به آستان قدس رضوی خواستار آغاز ساخت آن مجموعه شدند.
مجموعه فوق در زمینی به مساحت ۵ هکتار و زیربنای حدود ۳ هزار متر مربع در سال ۱۳۸۳ در سه طبقه احداث و به آستان قدس رضوی واگذار تا در اختیار شیفتگان علم و دانش قرار گیرد. لازم به توضیح است مدیریت این مجتمع با سازمان موقوفات یزد و کرمان آستان قدس رضوی می باشد.

منابع موجود در کتابخانه و تعداد اعضاء:
این کتابخانه دارای 38000 نسخه کتاب چاپی و تعدادی نشریه ادواری می باشد. در حال حاضر تعداد اعضای فعال این کتابخانه نزدیک 6584 نفر است.

بخشهای مختلف کتابخانه:
این کتابخانه دارای بخشهای مختلف از جمله تالار مطالعه قفسه باز، واحد امانت منابع چاپی، تالار مطالعه آزاد، سمعی و بصری، اینترنت، واحد مرجع ویژه آقایان و بانوان و کارگاه مرمت و تالار اجتماعات می باشد.

ساعات کار کتابخانه:
این کتابخانه همه روزه بجز ایام تعطیل از 7/15 الی 19/45 در خدمت علاقه مندان کتاب و کتابخوانی است.

نشانی: 
رفسنجان، بلوار ولایت، میدان خاتم الانبیاء.
تلفن و فاكس: 34356680-034 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید