کتابخانه هرندی کرمان
۱۳۹۳-۰۴-۳۰
کتابخانه هرندی کرمان
کتابخانه هرندی کرمان در سال ۱۳۵۰ توسط واقف ارجمند ابوالقاسم هرندی وقف بر آستان قدس رضوی گردید در سال ۱۳۸۶ بدلیل قدیمی بودن ساختمان بازسازی آن توسط فرزند واقف محترم به شکل بسیار زیبایی انجام شد.

تاریخچه و موقعیت جغرافیایی:
کتابخانه هرندی کرمان در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و با زیربنای ۴۰۰ متر مربع در سال ۱۳۵۰ توسط واقف ارجمند ابوالقاسم هرندی وقف بر آستان قدس رضوی گردید در سال ۱۳۸۶ بدلیل قدیمی بودن ساختمان بازسازی آن توسط فرزند واقف محترم به شکل بسیار زیبایی انجام شد و هم اکنون به علت موقعیت بسیار خوبی که در یکی از مکان های پر رفت و آمد شهر(جنب مسجد جامع مظفری) دارد به کانون توجه علم آموزان و طلاب علوم دینی مبدل شده است. لازم به توضیح است مدیریت این کتابخانه به سازمان موقوفات یزد و کرمان آستان قدس رضوی واگذار گردیده است.

منابع موجود در کتابخانه و تعداد اعضاء:
این کتابخانه حدود ۹۰ نسخه کتاب خطی، ۷۱ نسخه کتاب چاپ سنگی، حدود 90000 نسخه کتاب چاپی و 5 عنوان نشریه ادواری می باشد. در حال حاضر تعداد اعضای فعال این کتابخانه حدود 15هزار است.

بخشهای مختلف کتابخانه:
این کتابخانه دارای بخشهای مختلف از جمله تالار مطالعه قفسه باز، واحد امانت منابع چاپی، واحد مرجع و واحد مطبوعات ویژه آقایان و بانوان می باشد.

ساعات کار کتابخانه:
این کتابخانه همه روزه بجز ایام تعطیل از 15/7 الی 45/19 در خدمت علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.

نشانی: 
کرمان، جنب مسجد جامع
تلفن و فاكس: 32221000 -034

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید