فرهنگسرای حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس
۱۳۹۳-۰۴-۳۰
فرهنگسرای حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس
موسسه آستانه مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی خود و به منظور تقویت اصول و مبانی دینی اعتقادی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان و ترویج معارف اهل بیت (ع) در جوار بارگاه منور برادر گرامی حضرت امام رضا (ع) اقدام به احداث کتابخانه ای با کاربری های مختلف نمود.

تاریخچه و موقعیت جغرافیایی:
موسسه آستانه مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی خود و به منظور تقویت اصول و مبانی دینی اعتقادی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان و ترویج معارف اهل بیت (ع) در جوار بارگاه منور برادر گرامی حضرت امام رضا (ع) اقدام به احداث کتابخانه ای با کاربری های مختلف نمود این کتابخانه در سه طبقه با زیربنای ۱۸۶۰ مترمربع در ضلع غربی حرم مطهر احداث گردیده است. بنای اولیه آن از اواخر سال ۱۳۷۷ آغاز و در اوایل سال ۱۳۸۰ مورد بهره برداری قرار گرفت و مدیریت آن به موسسه آستانه مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و آرامگاه شهید آیت ا… مدرس (ره) که یکی از موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی است واگذار گردید این کتابخانه به دلیل همجواری با آستان مبارک فرزند موسی بن جعفر(ع)، برخورداری از فضای معنوی و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی مورد استقبال گسترده دوستداران علم و دانش قرار گرفته است.

منابع موجود در کتابخانه و تعداد اعضاء:
این کتابخانه دارای 74000 نسخه کتاب چاپی، بیش از 8000 منبع دیداری و شنیداری و بیش از 20 عنوان نشریه ادواری می باشد. در حال حاضر تعداد اعضای فعال این کتابخانه 12000 نفر است.

بخشهای مختلف کتابخانه:
این کتابخانه دارای بخش های مختلف از جمله تالار مطالعه قفسه باز، بخش امانت منابع چاپی، بخش مرجع، بخش کودکان و نوجوانان، بخش سمعی و بصری، بخش مطبوعات و بخش اینترنت ویژه آقایان و بانوان و همچنین تالار اجتماعات می باشد.

ساعات کار کتابخانه:
این کتابخانه همه روزه بجز ایام تعطیل از 15/7 الی 30/19 در خدمت دوستداران کتاب و کتابخوانی است.

نشانی: 
طبس، آستان مبارک امام زاده حسین بن موسی الکاظم(ع).
تلفنخانه: 3 تا 32813300 –056
فاکس: 32828371-056   

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید