مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) سرخس
۱۳۹۳-۰۴-۳۰
مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) سرخس
مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) سرخس، در سال ۱۳۸۹ افتتاح و در اختیار اهالی فرهنگ و هنر شهرستان سرخس قرار گرفت.

تاریخچه و موقعیت جغرافیایی:
مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا(ع) سرخس در سال 1379 به پیشنهاد سازمان کتابخانه ها و موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و با هماهنگی مدیریت املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس، فضای حد فاصل حوزه علمیه و مسجد امام رضا (ع) با مساحتی حدود 200 متر مربع به کتابخانه اختصاص داده شد که کتابخانه با حدود 2000 نسخه کتاب راه اندازی و زیر نظر معاونت امور کتابخانه های وابسته، فعالیت خود را آغاز نمود.
با استقبال مراجعان و افزایش تعداد کتابها، در سال 1380 این فضا به 500 متر مربع افزایش یافت. فرهنگسرای کنونی در سال 1389 در زمینی به مساحت 8800 متر مربع و زیر بنای 2600 متر مربع با بنایی الهام گرفته از سیمرغ که دارای سقفهایی در ارتفاعهای مختلف و با نمای سنگ تراورتن در ورودی شهر هم جوار مزار شهدای گمنام سرخس توسط سازمان عمران و توسعه خراسان وابسته به آستان قدس رضوی احداث و با قرار دادن تجهیزات مناسب توسط سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در اسفند ماه سال 1389به بهره برداری رسید.

منابع موجود در کتابخانه و تعداد اعضاء:
این کتابخانه بیش از 42 هزار نسخه کتاب چاپی، حدود 3300 عنوان سی دی و تعداد ۱۵ عنوان نشریه ادواری را فراهم آوری و در اختیار مراجعان و اعضای خود قرار داده است در حال حاضر تعداد اعضای فعال این کتابخانه حدود 11 هزار نفر است.

بخشهای مختلف فرهنگسرا و کتابخانه:
این فرهنگسرا و کتابخانه دارای بخشهای مختلفی ویژه آقایان و بانوان می باشد که از آن جمله تالارهای مطالعه باز و امانت، مطبوعات، اینترنت، کتابخانه الکترونیکی، کتابخانه کودک، سالن اجتماعات، اتاق مشاوره، کلاس های آموزشی و … می باشد.

ساعات کار کتابخانه:
این فرهنگسرا و کتابخانه همه روزه بجز ایام تعطیل از ۷/۱۵ الی ۱۹/۳۰ در خدمت اهالی فرهنگ و هنر می باشد.

نشانی: سرخس، ورودی شهر، روبروی جهاد کشاورزی
تلفن و فاكس: 34521710-051

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید