کتابخانه گویای رضوی
۱۳۹۴-۱۱-۱۷
کتابخانه گویای رضوی
کتابخانه گویای رضوی در محل کتابخانه آیت ا… حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره) پس از جمع آوری منابع قابل استفاده این قشر از جامعه در سال ۱۳۸۳ راه اندازی شد.

تاریخچه و موقعیت جغرافیایی:
با توجه به فراهم بودن فضا ی مناسب، سهولت دسترسی و ساکن بودن تعداد بیشتری از کم بینایان و نابینایان مشهد در منطقه طلاب، کتابخانه گویای رضوی در جنب کتابخانه آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره) برای ارائه خدمات کتابخانه ای به جامعه نابینا و کم بینا با فراهم آوری تجهیزات ویژه نابینایان،کتابهای چاپ بریل و صوتی  راه اندازی  و در سال 1383 همزمان با سالروز میلاد حضرت علی (ع) افتتاح گردید.

مجموعه منابع و تعداد اعضاء:
کتابخانه گویای رضوی  با گردآوری  مجموعه‏ای کم نظیر شامل بیش از 13500 عنوان کتاب صوتی در قالب‏های: DVD،CD،VCD ،MP3  و کتاب چاپ بریل در موضوعات کمک آموزشی، علمی، فرهنگی، تاریخی، ادبی، سیاسی، اجتماعی و دیگر موضوعات و همچنین مجموعه ای از نرم افزارهای ویژه روشندلان در خدمت این عزیزان می‏باشد. سیاهه منابع این کتابخانه در قالب نرم افزار EXCELL  وword بر روی وب سایت کتابخانه گویای رضوی به نشانی https://library.razavi.ir/gooya و کانال این کتابخانه در پیام رسان ایتا قرار دارد.
اعضای این کتابخانه گروه های مختلف ( دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان و مشاغل آزاد) از مقطع  دانش آموزی تا دکترا  را شامل می شود هم اکنون علاوه بر خدمات کتابخانه گویای رضوی به مراکز کتابخانه ها و سازمان ها حدود 337 نفر از خدمات این کتابخانه استفاده می نمایند.
کتابخانه ها و مراکزی که به نابینایان و کم بینایان خدمت می نمایند نیز از خدمات کتابخانه گویای رضوی مانند اهدا و مبادله منابع، امانت بین کتابخانه ای، خدمات مشاوه ای، اطلاع رسانی و .... بهره مند می شوند.

خدمات مختلف کتابخانه:
این کتابخانه برای بهره مندی روشندلان و کم بینایان محترم از خدمات آموزشی، فرهنگی و کتابخانه ای  سازمان کتابخانه ها موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و پوشش ارائه  این خدمات در سراسر کشور و سطح شهر مقدس مشهد، خدمات و تسهیلات ویژه ای را به شرح ذیل به این قشر از جامعه ارائه می نماید.
عضویت رایگان در کتابخانه
ارائه خدمات و استفاده از تجهیزات موجود در محل کتابخانه
تهیه کپی از منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه بر روی DVD- CD- RAM و یا هرنوع حافظه جانبی دیگر
خدمات تحویل مدرک و امانت منابع
استفاده از خدمات کتابخانه سیار و تحویل  رایگان منابع درخواستی در محل مورد درخواست اعضای کتابخانه
ارسال منابع درخواستی اعضای کتابخانه گویای رضوی به سراسر ایران از طریق پست
اهداء و مبادله کتابهای صوتی برای کمک به مجموعه سازی و تکمیل منابع کتابخانه ها و مراکزی که به کم بینایان و نابینایان در سراسر ایران خدمت می نمایند
مشاوره در تجهیز و راه اندازی کتابخانه های گویا
استفاده از خدمات  کتابخانه گویای رضوی، کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و سایر کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی برای نابینایان و کم بینایان به صورت رایگان می باشد.

نشانی: 
کوی طلاب، خیابان رسالت 2، طبقه همکف کتابخانه آیت الله شیخ مجتبی قزوینی (ره)  
تلفن:  05132766444

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید