کتابخانه آیت الله حاج شیخ هاشم قزوینی (ره)
۱۳۹۴-۱۱-۱۷
کتابخانه آیت الله حاج شیخ هاشم قزوینی (ره)
کتابخانه آیت ا... حاج شیخ هاشم قزوینی به همت تولیت عظمای آستان قدس رضوی و توجه ویژه ایشان به ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سال 1369 افتتاح گردید.

مقدمه
نام این کتابخانه مزین به نام عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ هاشم قزوینی(ره) می باشد. ایشان از علما و مدرسین قرن 14 ه. ق. حوزه علمیه مشهد بودند که در سال1270 ه .ش. در شهر قزوین متولد شد. مقدمات و قسمتی از سطح را در این شهر و تهران آموخت و عازم نجف شد. پس از بهره وری از محضر اساتید آن جا به مشهد آمد و مدتی از محضر آیت الله حاج میرزا محمد آقازاده و آیت الله میرزا مهدی غروی اصفهانی استفاده برد و خود به تدریس سطوح عالی و خارج پرداخت و در مدت زمان نه چندان طولانی توانست با پرورش شاگردانی نامدار، تاثیر انکار ناپذیری بر فضای علمی و معنوی حوزه علمیه مشهد بگذارد.
آیت ا... حاج شیخ هاشم قزوینی سرانجام روز 20 ربیع الثانی 1381ه.ق . برابر با 22مهر 1339ه. ش. درگذشت و پیکر پاکش در راهروی رواق دارالضیافه حرم مطهر رضوی واقع در سمت راست ایوان طلای صحن آزادی به خاک سپرده شد .

تاریخچه وموقعیت جغرافیایی
کتابخانه آیت ا... حاج شیخ هاشم قزوینی به همت تولیت عظمای آستان قدس رضوی و توجه ویژه ایشان به ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سال 1369 در منطقه ای محروم در دو طبقه ( طبقه همکف آقایان و طبقه زیر زمین بانوان ) افتتاح گردید.
با توجه به استقبال گسترده بانوان از کتابخانه مذکور حسب تاکید تولیت عظمای آستان قدس رضوی واحد شماره دو این کتابخانه در سال 1385 ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت.

منابع موجود در کتابخانه و تعداد اعضاء:
این کتابخانه بیش از 160 هزار جلد کتاب چاپی، 11700 منبع دیداری و شنیداری و 3 عنوان نشریه ادواری می باشد. در حال حاضر تعداد اعضای فعال این کتابخانه حدود 30000 نفر است.

بخش‏های مختلف کتابخانه:
این کتابخانه در دو ساختمان جداگانه (آقایان و بانوان) دارای بخشهای مختلف از جمله تالار مطالعه قفسه باز، تالار مرجع، تالار مطالعه آزاد، تالار نوجوانان، تالار مطبوعات، بخش منابع دیداری و شنیداری، واحد امانت کتاب و ... می باشد.

ساعات کار کتابخانه:
این کتابخانه همه روزه بجز ایام تعطیل از 7/15 الی 19/00 پذیرای اعضاء و مراجعان می باشد .
نشانی و تلفن:
کتابخانه بانوان: بلوار 22 بهمن، چهارراه محمدآباد، محمدآباد 5- تلفن: 33658329-051
کتابخانه آقایان: بلوار 22 بهمن، چهارراه محمدآباد، محمدآباد 7- تلفن: 33648100-051   
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید