کتابخانه مسجدالرضا (ع)
۱۳۹۴-۱۱-۱۷
کتابخانه مسجدالرضا (ع)
کتابخانه مسجدالرضا (ع) در سال ۱۳۶۱ بنا به درخواست مردم منطقه و اهتمام آستان قدس رضوی در طبقه فوقانی مسجد الرضا (ع) راه اندازی شد.

تاریخچه و موقعیت:
این کتابخانه در سال ۱۳۶۱ بنا به درخواست مردم منطقه و اهتمام آستان قدس رضوی در طبقه فوقانی مسجد الرضا (ع) راه اندازی شد.
استقبال روزافزون مراجعان و کمبود فضا، باعث شد که توسعه این مرکز فرهنگی در دستور کار مدیران آستان قدس رضوی قرار گیرد و در نهایت در ۲۲ بهمن ۱۳۶۵ ساختمان جدید با زیربنای 200 مترمربع به مساحت 500 مترمربع در صحن حیاط مسجد به بهره ‏برداری رسید اما از آنجا که فضای جدید، باز هم جوابگوی خیل عظیم مراجعه کنندگان نبود لذا فضا اختصاص به آقایان یافت و خواهران فقط برای امانت کتاب به کتابخانه مراجعه می کردند، تا اینکه حسب دستور و تاکید تولیت عظمای آستان قدس رضوی، ساخت ساختمانی مجهز در سه طبقه ویژه آقایان در زمینی به مساحت 500 مترمربع با زیربنای 1000 متر در سال 1370 به بهره برداری رسید.

منابع موجود درکتابخانه و تعداد اعضاء:
این کتابخانه از لحاظ گردآوری مواد کتابخانه ای بسیار غنی و دارای 56000 جلد کتاب چاپی، 830 منبع دیداری شنیداری و 5 عنوان نشریه ادواری می باشد. در حال حاضر تعداد اعضای فعال این کتابخانه بیش از 42000 نفر است .

بخش‏های مختلف کتابخانه: 
این کتابخانه در دو ساختمان جداگانه دارای بخشهای مختلف از جمله تالار مطالعه قفسه باز، تالار محققان، تالار مطبوعات، واحد امانت کتاب، اتاق خدمات ویژه(VIP)  و… ویژه آقایان و بانوان می باشد.

ساعات کار کتابخانه:
این کتابخانه روزهای غیر تعطیل از ساعت 7:15 تا21 و روزهای جمعه و تعطیل نیز از ساعت 9 تا 19 در دو بخش مستقل ویژه آقایان و بانوان در خدمت مراجعین محترم می باشد.

نشانی:
احمد آباد، خیابان رضا، رضا 36، کتابخانه مسجد الرضا (ع).
تلفن بخش بانوان: 38457111-051
تلفن بخش آقایان: 38445932-051   

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید