index
۱۳۹۳-۰۵-۲۵
مرحوم آیت الله محمد بروجردی(ره)

آیت الله حاج آقا محمد بروجردی در سال 1329 قمری در شهر بروجرد متولد شد. وی تحصیلاتش را از زادگاهش شروع کرد و برای کسب علم و معرفت به شهرهای قم، مشهد مقدس و نجف اشرف عزیمت و از محضر علمای بزرگ زمان خود کسب فیض نمود.

ایشان سالها در شهرستان بروجرد به امر تدریس، ارشاد و حل مسائل شرعی مردم پرداخت و توفیق یافت تا آثار متعددی را تالیف نماید که از آن جمله می توان به کتاب های : مغنی المغنی علی المذاهب الخمسه، اخلاق جاویدان و چندین رساله و مقاله پراکنده دیگر اشاره کرد.

این روحانی گرانقدر درسال ۱۳۶۷ اقدام به احداث کتابخانه با زیربنایی بالغ بر ۴۳۰ متر مربع نمود، وی سپس کتابخانه شخصی خود را که شامل 28 نسخه کتاب خطی و ۱۰۰۰ نسخه کتاب چاپی بود برای استفاده عموم، وقف آستان قدس رضوی کرد.

آیت‌الله بروجردی به ارائه خدمات فرهنگی علاقه‌مند بود و تا زمانی که در قید حیات بودند برای توسعه کتابخانه تلاش بسیاری کردند. ایشان علاوه بر وقف کتابخانه، واقف مسجد رنگینه، دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد بروجرد و … می باشند.

آیت الله بروجردی در تاریخ 1377/06/30 شمسی به رحمت ایزدی پیوست.

در حال حاضر فضاهای مطالعاتی کتابخانه آیت الله بروجردی وابسته به آستان قدس رضوی با توسعه فیزیکی که در سال ۱۳۹۱ داشت به بیش از ۹۰۰ متر افزایش یافته است و منابع مطالعاتی آن به حدود ۴۰ هزار نسخه کتاب چاپی رسیده است.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید