کتابخانه دانشگاه دلفت هلند
۱۳۹۳-۰۹-۰۸
کتابخانه دانشگاه دلفت هلند
کتابخانه دانشگاه دلفت هلند library delft university the netherlands تاسیس: ۱۹۹۷م. وبگاه: http://www.library.tudelft.nl موقعیّت: دلفت دِلفت شهری است در کشور هلند. شهر دلفت در بخش دلفت در استان هلند جنوبی واقع شده‌است. این شهر میان شهرهای روتردام و لاهه قرار دارد و در سال ۲۰۰۹ جمعیت آن ۹۶٫۰۸۳ نفر شمارش شد. مرکز شهر اصیل آن، »

کتابخانه دانشگاه دلفت هلند library delft university the netherlands

تاسیس: ۱۹۹۷م.

وبگاه: http://www.library.tudelft.nl

موقعیّت: دلفت

دِلفت شهری است در کشور هلند. شهر دلفت در بخش دلفت در استان هلند جنوبی واقع شده‌است. این شهر میان شهرهای روتردام و لاهه قرار دارد و در سال ۲۰۰۹ جمعیت آن ۹۶٫۰۸۳ نفر شمارش شد. مرکز شهر اصیل آن، کوزه‌گری آبی‌رنگ دلفت و دانشگاه صنعتی دلفت و نقاش بزرگ یوهانس ورمر)فرمیر) از وجوه معروفیت این شهر هستند.

شهر دلفت در سدهٔ نوزدهم تبدیل به یک شهر صنعتی شد و اهمیت آن در تاریخ هلند به اینست که ویلیام خاموش، نخستین فرمانروای هلند از ۱۵۷۲ تا ۱۵۸۴ در آن‌جا سکونت داشت و در همان‌جا کشته‌شد. به همین‌رو به این شهر لقب «شهر شاهزاده» داده‌اند.

دانشگاه فنی هلند، بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه فنی عمومی هلندی واقع در دلفت است. با هشت دانشکده و موسسه تحقیقاتی متعدد و بیش از ۱۹۰۰۰ دانشجو، ۳۳۰۰ دانشمند و ۲۲۰۰ نفر کارمند.

این دانشگاه در تاریخ ۸ ژانویه ۱۸۴۲  توسط پادشاه ویلیام دوم هلند به عنوان یک آکادمی سلطنتی، با هدف اصلی آموزش کارمندان دولت هلندی شرق هند تاسیس شد. مدرسه به سرعت برنامه درسی آموزش و پژوهش خود را گسترش داد و به اولین مدرسه پلی تکنیک در سال ۱۸۶۴ ، موسسه فناوری در سال ۱۹۰۵، تبدیل شد و در نهایت با به دست آوردن حقوق کامل دانشگاه، در سال ۱۹۸۶ نام خود ار به دانشگاه فنی تغییر داد.

کتابخانه دانشگاه دلفت (TU DELFT) عضو همیشگی لیستهای کتابخانه های جالب دنیا از لحاظ معماری و محیط زیست بوده است. این کتابخانه در سال ۱۹۹۷ ساخته شد. معمار این کتابخانه Mecanoo میباشد. کتابخانه در پشت دانشگاه واقع شده است.

طرح جالب این کتابخانه باعث شده تا به یکی از شناخته شده ترین نمادهای دانشگاه دلفت هلند تبدیل شود. نمای یکطرف این کتابخانه سطح شیبدار پوشیده شده از چمن است که به سقف کتابخانه تبدیل شده است و به عنوان یک عایق طبیعی عمل می کند. و از طرف دیگر پنجره های بزرگ و نمای شیشه ای مشاهده میشود. هدف از انتخاب نمای شیشه ای، استفاده از نور طبیعی برای روشن کردن فضای داخل کتابخانه بوده است.

یکی از دیگر مشخصات چشمگیر این کتابخانه، جسم قیف مانندی است که از وسط کتابخانه به بیرون آمده است.  داخل این شکل قیف مانند چهار طبقه وجود دارد که در اطراف آن میزهای مطالعه در نظر گرفته شده است. این طبقات مختلف توسط پله های دایره شکل به یکدیگر متصل شده اند. همچنین در اطراف این شکل قیف مانند پنجره هایی در نظر گرفته شده است که مجددا برای استفاده از نور خورشید است.

گفته میشود کتابخانه دلفت سبزترین (از لحاظ محیط زیستی) کتابخانه جهان است.

تصاویر کتابخانه
Image result for ‫کتابخانه دانشگاه دلفت هلند‬‎     Image result for ‫کتابخانه دانشگاه دلفت هلند‬‎
Image result for ‫کتابخانه دانشگاه دلفت هلند‬‎           Image result for ‫کتابخانه دانشگاه دلفت هلند‬‎
Image result for   

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید