سازمان انرژی اتمی
۱۳۹۵-۰۲-۲۰
کتابخانه مدیریت اسناد، مدارک علمی، فاوا و انتشارات
کتابخانه مدیریت اسناد، مدارک علمی، فاوا و انتشارات در سال 1353 هم زمان با تأسیس سازمان انرژی اتمی ایران و با نام مرکز اطلاعات هسته ای فعالیت خود را آغاز نمود.
کتابخانه مدیریت اسناد، مدارک علمی، فاوا و انتشارات
تاسیس: 1353 ه.ش
موقعیت: تهران
وب سایت: http://lib.aeoi.org.ir
مرکز داده‌پردازی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران (دی. پی. آی. سی.) واحد اصلی اطلاع‌رسانی تخصصی برای علوم و فنون هسته‌ای و مباحث مرتبط در سطح ملی و منطقه‌ای به‌شمار می‌رود. مأموریت آن به‌طور عام تأمین اطلاعات علمی و فنی موردنیاز محققان و پژوهشگران علوم و فنون هسته‌ای و به‌طور خاص ارائه خدمات اطلاع‌رسانی به اعضا و تحقق بخشیدن به اهداف پژوهشی و اجرای طرح‌های سازمان مادر است .
این مرکز در 1353 با نام "مرکز اطلاعات هسته‌ای" تأسیس شد. در 1372 به ساختمان جدیدی موسوم به "خواجه نصیرالدین طوسی" با مساحت حدود 5500 مترمربع منتقل شد و پس از ادغام با دفتر خدمات رایانه‌ای سازمان در 1378، نام آن به "مرکز داده‌پردازی و اطلاع‌رسانی" تغییر یافت. اداره مرکزی آن در تهران است و هشت شعبه آن در مرکز تحقیقات کشاورزی و پزشکی هسته‌ای کرج، مرکز تحقیقات و تولید سوخت هسته‌ای اصفهان، مرکز تحقیقات و پرتودهی بناب، نیروگاه اتمی بوشهر، مرکز تحقیقات پرتوفرایند یزد، مرکز اسناد و فناوری اطلاعات نیروگاه بوشهر، مرکز تحقیقات پرتوزایی رامسر، و مرکز اسناد فنی معاونت نیروگاه‌های اتمی قرار دارند.
این مرکز تأمین اطلاعات علمی و فنی، نگهداری و توسعه شبکه رایانه‌ای و ارائه خدمات اینترنت و پست الکترونیکی، و پشتیبانی فنی وب سایت سازمان را برعهده دارد.
این مرکز با پایگاه بین‌المللی اطلاعات هسته‌ای (آی. ان. آی. اس.) ، که یک نظام ذخیره و بازیابی غیرمتمرکز است و توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای استفاده صلح‌آمیز از علوم و فنون هسته‌ای ایجاد شده، همکاری دارد. در حال حاضر، این پایگاه بیش از دو میلیون مدخل دارد که مجموعه جامعی از مدارک غیرمتعارف در زمینه نیروگاه‌های هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای، شیمی هسته‌ای، پزشکی، کشاورزی، و صنعت را دربرمی‌گیرد. اطلاع‌رسانی در این پایگاه به‌صورت پیوسته از طریق سایت انرژی اتمی و همچنین حضور در پایگاه‌های اطلاعاتی مرکز اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد .
مرکز داده‌پردازی و اطلاع‌رسانی، تمامی نشریات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را دریافت می‌کند. علاوه بر آن به پایگاه‌های اطلاعاتی دیگر نیز دسترسی دارد .

تاریخچه کتابخانه
کتابخانه مدیریت اسناد، مدارک علمی، فاوا و انتشارات در سال 1353 هم زمان با تأسیس سازمان انرژی اتمی ایران و با نام "مرکز اطلاعات هسته ای" فعالیت خود را آغاز نمود.

هدف از تأسیس این کتابخانه شناخت، انتخاب، گردآوری، آماده سازی و اشاعه اطلاعات مربوط به حوزه انرژی بطور کلی و علوم و فنون هسته ای و زمینه های وابسته به آن بطور تخصصی بود تا در راستای فعالیت های علمی و تحقیقاتی سازمان انرژی اتمی ایران انجام وظیفه نماید. رسالت این کتابخانه، حمایت از اهداف سازمان مادر و تهیه منابع علمی موردنیاز مرتبط با کارکرد سازمان، به‌منظور مشارکت در پیشبرد اهداف سازمانی و روزآمد نگاه‌داشتن اطلاعات علمی سازمان بوده است.

در سال 1372 کتابخانه مرکز اطلاعات هسته ای به ساختمان فعلی، ساختمان خواجه نصیرالدین طوسی با فضایی به وسعت خدود 2500 مترمربع منتقل گردید. در سال 1378 مرکز اطلاعات هسته ای با مرکز کامپیوتر ادغام و با نام "مرکز اطلاع رسانی و داده پردازی" ادامه فعالیت داد. در سال 1385 این مرکز به نام "مرکز منابع علمی و پشتیبانی پژوهشی" تغییر نام داد. در سال 1390 بنا به تغییرات ایجاد شده در سطح سازمان کتابخانه به پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای ملحق گردید و اکنون با نام "کتابخانه مدیریت اسناد، مدارک علمی، فاوا و انتشارات" مشغول بکار می باشد.

هم اکنون پس از گذشت بیش از سه دهه از تأسیس، این کتابخانه با فراهم نمودن مجموعه ای غنی از منابع و مدارک ارزشمند در زمینه علوم و فنون هسته ای در ردیف کتابخانه های تخصصی معتبر در خاورمیانه قرار داشته و پاسخگوی بخش وسیعی از نیازهای اطلاعاتی متخصصین و کارشناسان سازمان، پژوهشگاه و شرکت های وابسته و نیز دانشجویان و محققین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور می باشد.

اهداف و وظایف
اهداف:
· پشتیبانی و تأمین نیازهای پژوهشی و اطلاعاتی اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و متخصصان سازمان و پژوهشگاه به منظور توسعه دانش سازمانی
· ایجاد بستری مناسب جهت تسهیل امر پژوهش در حوزه های علوم و فناوری های هسته ای به منظور حمایت از اهداف سازمان مادر
· توسعه اشتراک اطلاعات و دانش هسته‌ای در سطح ملی و بین‌المللی
· هماهنگی و یکپارچه سازی منابع و خدمات سنتی و دیجیتالی کتابخانه
· مشارکت در توسعه مرزهای دانش هسته ای از طریق نشر دستاوردهای علمی و پژوهشی متخصصان این حوزه

وظایف:
· طراحی و اجرای فرآیندهای نیاز سنجی اطلاعات به منظور شناخت و تامین منابع علمی مناسب و مرتبط با حوزه های پژوهشی کاربران کتابخانه
· انتخاب و تهیه منابع علمی متناسب با نیازهای کاربران
· سازماندهی و آماده سازی متمرکز کلیه منابع چاپی و الکترونیکی
· اشاعه و دسترس پذیر سازی مناسب منابع علمی موجود در کتابخانه
· راهنمایی و آموزش مراجعان در بازیابی و استفاده از منابع علمی
· برنامه ریزی آموزش های لازم در خصوص ارتقاء سواد اطلاعاتی کاربران
· ایجاد و نگهداشت مخزن دانش هسته ای در سطح سازمان
· برنامه ریزی و اقدام در راستای ارتقاء کمی و کیفی منابع علمی و اطلاعاتی مناسب با توجه به بودجه تخصیص داده شده
· همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی در غنی‌سازی پایگاه اینیس (سیستم بین‌المللی اطلاعات هسته‌ای) از طریق مدیریت اطلاعات هسته‌ای منتشرشده در داخل کشور
· ارتباط و تعامل مستقیم با سایر کتابخانه ها و مراکز علمی به جهت رفع کمبود منابع در حوزه های مرتبط
· ایجاد و توسعه پایگاه های اطلاعاتی مربوط به کتابخانه
· تهیه محتوا و روزآمد سازی پورتال کتابخانه
· بررسی، تایید و چاپ نوشتارهای علمی پژوهشگران داخل و خارج از سازمان در حوزه های علوم و فناوری هسته ای
· توسعه فرهنگ و دانش استفاده از منابع اطلاعاتی و دانش هسته ای در سطح سازمان
· پیش بینی ، کنترل و نظارت بر تنظیم بودجه ، تخصیص و صرف هزینه ها
· نظارت بر حسن اجرای قوانین ، مقررات ، آئین نامه ها و دستورالعمل ها
· پیش بینی نیازهای مرکز در زمینه نیروی انسانی، تجهیزات و تسهیلات مورد نیاز و اقدام در جهت تأمین آنها
· گردآوری و تجزیه و تحلیل آمار فعالیت ها و میزان استفاده از منابع کتابخانه
· پیشنهاد و نظارت بر حسن اجرای پروژه های مرتبط با کتابخانه
· آموزش کار آموزان و نظارت بر امور کارورزی و نیروی امریه

ساختار کتابخانه
کتابخانه مدیریت اسناد، مدارک علمی، فاوا و انتشارات با در اختیار داشتن منابع اطلاعاتی متنوع و تخصصی نظیر کتب، نشریات، گزارش های علمی و فنی،پایان نامه ها،استانداردها، پروانه های ثبت اختراع،میکروفیش ها و لوحهای فشرده نقش کلیدی در ارائه خدمات به کاربران دارد و بازتابی از تلاش کلیه همکاران مرکز در جهت پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی کاربران می باشد. کتابخانه‌ از‌ واحدهای‌ زیر‌ تشکیل شده‌ است:

1- سالن کتب: این سالن با در اختیار داشتن کتب فارسی و لاتین در حوزه های موضوعی فیزیک، شیمی، الکترونیک، کامپیوتر، ریاضیات و غیره پاسخگوی نیازهای کاربران می باشد. کاربران در صورت دارا بودن شرایط لازم برای عضویت در کتابخانه می توانند جهت امانت کتب و لوح های فشرده موجود در این سالن اقدام نمایند.برای مشاهده شرایط عضویت و امانت اینجا کلیک کنید.

2- سالن مرجع و نشریات جاری: این سالن از تلفیق دو واحد نشریات جاری و منابع مرجع تشکیل شده است. در این سالن کتب مرجع فارسی و لاتین و نیز جدیدترین نسخ مربوط به نشریات موجود در مرکز ارائه می گردد. همچنین در این سالن خدمات مربوط به استفاده از گزارش های علمی و فنی،پایان نامه ها، استانداردها، پروانه های ثبت اختراع، چکیده نامه ها، نمایه نامه ها، کاتالوگ ها و میکروفیش ها نیز صورت می گیرد. منابع اطلاعاتی موجود در این سالن به امانت داده نمی شوند، اما امکان تهیه کپی از این مدارک با رعایت قوانین وجود دارد.
همچین در این سالن خدمات مربوط به استفاده از پایگاه های اطلاعاتی نظیر INIS،IEEE،IHS،IOP،پایگاه اطلاعات نشریات کشور (MAGIRAN )، پایگاه اطلاعاتی تمام متن مقالات فارسی (نمایه)، پایگاه کتابهای الکترونیکی، پایگاه پایان نامه های الکترونیکی و نشریات الکترونیک نیز ارائه می شود.

3- سالن اینترنت و نشریات گذشته نگر: این سالن با در اختیار داشتن 20 رایانه امکان دسترسی کاربران به خدمات اینترنت و شبکه داخلی سازمان را فراهم می سازد. امکان ذخیره اطلاعات بر روی فلش مموری و لوح فشرده نیز از طریق سیستم رایانه ای این سالن امکان پذیر است. نشریات ادواری گذشته نگر پس از صحافی در این قسمت نگهداری و مورد بهره برداری قرار می گیرند. روزنامه های کثیرالانتشار (جام جم، کیهان، رسالت، جمهوری اسلامی، ابرار، ابرار اقتصادی، همشهری، اطلاعات و تهران تایمز ) نیز به مدت ۳ ماه نگهداری و سپس از مجموعه خارج می شوند.

گروه تهیه مدارک علمی
این گروه با بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص، وظیفه نیازسنجی و تهیه منابع علمی مورد نیاز کارشناسان سازمان را برعهده دارد. این گروه با پیگیری و تلاش فراوان پایگاه‌های اطلاعاتی (آنلاین یا آفلاین)، مقالات و سایر منابع علمی مورد نیاز کارشناسان سازمان را از طریق نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی و نیز همکاری‌ها و عقد تفاهم نامه‌های بین کتابخانه‌ای تأمین می‌کند.
اهداف:
· ایجاد رضایتمندی در کاربران از طریق کاهش زمان پاسخگویی و تهیه سریع و صحیح منابع علمی درخواستی
· ایجاد مجموعه ای غنی با گرایش علوم و فنون هسته ای جهت رفع نیازهای اطلاعاتی تمامی اعضا و استفاده کنندگان کتابخانه سازمان
· گزارش گیری مستمر از کانال های مختلف در زمینه نیازسنجی تامین و تهیه مدارک علمی، به منظور تحقق مطلوب اصل مشتری مداری
· همچنین یکی از اهداف غایی این گروه این است که در تمام تلاش های خود، ارج نهادن به جایگاه والای محقق و تحقیق را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهد.
وظایف:
· شناخت و ارزیابی مجموعه منابع علمی کتابخانه
· بررسی منابع علمی جدید و ارتباط با ناشران و کارگزاران داخلی و خارجی جهت تهیه آنها
· بررسی، انتخاب و تهیه منابع علمی مورد نیاز و درخواست پژوهشگران (پایگاه های اطلاعاتی، مقالات، کتب، نشریات و...)
· تخمین و محاسبه هزینه های تهیه منابع علمی و انجام تسویه حساب های مالی مربوطه
· ثبت تمامی منابع علمی دریافت شده (انواع منابع چاپی و الکترونیکی)
· اقدام و پیگیری سفارشات داخلی و خارجی جهت خرید منابع علمی
· اهداء و مبادله منابع با سایر سازمان ها و مراکز
· شرکت در نمایشگاه های کتاب

گروه سازماندهی مدارک
گروه سازماندهی مدارک، از 5 واحد فهرست‌نویسی، نمایه‌سازی، اینیس، ورود اطلاعات و آماده سازی فیزیکی مدارک تشکیل شده است. این گروه نقش عمده‌ای در سازماندهی متمرکز منابع کتابی و غیرکتابی کتابخانه سازمان و کتابخانه‌های مراکز تابعه دارد. سازماندهی (فهرست‌نویسی و نمایه‌سازی) سازمان دادن اطلاعات به قصد سهولت بازیابی می‌باشد. این امر در راستای بهبود ارایه خدمات به کاربر است. سازماندهی حلقه ارتباطی میان تولیدکننده و مصرف‌کننده اطلاعات در جهت دستیابی آسان و سریع به دانش مورد نیاز است و سازماندهی متمرکز منجر به استانداردسازی و یکدست‌سازی ذخیره و بازیابی اطلاعات مربوط به مدارک در سطح کتابخانه‌های تابعه شده، بازیابی دقیق‌تر مطالب و نیز یکدستی و انسجام کلیدواژه‌های مربوط به آن‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد. این گروه همچنین به عنوان مرکز ملی اینیس در ایران فعالیت می‌کند. اینیس، سیستم بین‌المللی اطلاعات هسته‌ای وابسته به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌باشد. نقش این گروه، مدیریت اطلاعات هسته‌ای موجود در کشور به عنوان زیر مجموعه‌ای از اطلاعات هسته‌ای در جهان و تهیه و سفارش مدارک موردنیاز کارشناسان و متخصصین سازمان از کشورهای عضو اینیس می‌باشد. با مشارکت در این همکاری بین‌المللی، دانشمندان ایرانی در سطح جهانی معرفی و شناخته شده، دانش و اطلاعات هسته‌ای ایران برای تسهیل توسعه دانش در جامعه جهانی به اشتراک گذاشته شده و در نهایت رتبه علمی کشور در سطح بین‌المللی ارتقا می‌یابد.
وظایف:
· فهرست نویسی متمرکز کتاب‌های فارسی و لاتین
· نمایه‌سازی متمرکز منابع غیرکتابی
· نمایه‌سازی پیش از انتشار مقالات مجله علوم و فنون هسته‌ای
· ثبت و ذخیره اطلاعات کتابشناختی منابع کتابی و غیرکتابی سازماندهی‌شده در نرم‌افزار کتابخانه (پیام مشرق)
· آماده‌سازی فیزیکی منابع کتابی و غیرکتابی سازماندهی شده و ارسال آن‌ها به کتابخانه مرکز یا کتابخانه‌های تابعه
· تهیه فهرست مقاله‌ها از نشریات منتخب جهت ارسال و ثبت در پایگاه اینیس
· نمایه‌سازی مجموعه مدارک منتخب و آماده‌سازی ورودی آن‌ها جهت ثبت در پایگاه اینیس
· سفارش مدراک درخواستی کارشناسان و متخصصین سازمان از طریق برقراری ارتباط با رابط کشور صاحب مدرک عضو اینیس
· سازماندهی فعالیت‌های تبلیغاتی و آموزشی برای شناساندن اینیس به مخاطبان داخل کشور
· شرکت در سمینارها و دوره‌های آموزشی مرتبط با پایگاه اینیس

گروه کتابخانه الکترونیکی
این گروه با هدف تسهیل در دسترسی به منابع، ارایه خدمات اطلاع رسانی و استقرار سیستم کتابخانه دیجیتالی جهت اطمینان از دسترسی کامل و دایمی به منابع مرکز ایجاد شده است. وظیفه اصلی این گروه ایجاد زیرساخت لازم جهت ارایه منابع الکترونیکی سازمان با حفظ امنیت لازم، به‌صورت یکپارچه و به‌طور مداوم در محیط کاربری می‌باشد. این زیرساخت، محیطی را فراهم می‌سازد تا نسخه الکترونیکی که از طریق اسکن منابع کاغذی ارزشمند کتابخانه تهیه شده است، به‌ همراه سایر منابع الکترونیکی خریداری‌شده، به‌صورت یکپارچه و همزمان در دسترس پژوهشگران قرار گیرد. این امر موجب حفظ منابع کتابخانه، تسهیل در امر پژوهش و در نتیجه ارتقای بهره‌وری کاربران می‌گردد.
وظایف:
· سیاست گذاری و برنامه ریزی جهت دسترسی سریع و آسان به منابع الکترونیکی
· راه ندازی و توسعه کتابخانه دیجیتال
· اسکن مدارک چاپی
· تبدیل منابع اسکن شده به فرمت قابل جستجو توسط موتورها
· توسعه و به روزرسانی پورتال
· پشتیبانی، نگهداری، به روزرسانی سیستم کتابخانه دیجیتالی و پایگاه های اطلاعاتی
· نظارت بر آماده سازی منابع الکترونیکی خریداری شده
· نظارت بر انتقال منابع الکترونیکی به سیستم کتابخانه دیجیتالی و پایگاه های اطلاعاتی
· پاسخگویی به سوالات و رفع اشکال کاربران سازمان و کارشناسان کتابخانه در زمینه سیستم کتابخانه و پایگاه­های اطلاعاتی
· اطلاع رسانی در زمینه اخبار کتابخانه در پورتال از قبیل منابع به روزرسانی شده، برگزاری نمایشگاه ها، دوره های آموزشی کتابخانه و ...
· مدیریت و سازماندهی دارایی­های دیجیتالی مرکز
· نگهداری از سیستم های رایانه­ای مرکز
· رابط کتابخانه با مرکز فاوا

گروه انتشارات
سیاستگذاری فعالیت های انتشاراتی بر عهده شورای معاونین پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای است. این واحد به بررسی، تایید و چاپ نوشتارهای علمی پژوهشگران داخل و خارج از سازمان می پردازد و بدین ترتیب نقشی اساسی را در توسعه علمی کشور دارد. حاصل عملکرد این واحد انتشار مجله علوم و فنون هسته ای و نیز کتاب هایی در این حوزه می باشد.
هدف
· مشارکت در توسعه مرزهای دانش هسته ای از طریق نشر دستاوردهای علمی و پژوهشی متخصصان این حوزه
وظیفه
· وظیفه این گروه انتشار مجله علوم و فنون هسته ای و نیز چاپ و نشر کلیه آثار در حوزه های علوم و فناوری هسته ای می باشد. آثار دریافتی از نویسندگان، مترجمان و مؤلفان در هیئت بررسی مقالات و کتب، قبل از چاپ بررسی و در صورت تصویب به چاپ می رسند.

فرآیندها
· دریافت اثر(کتاب و مقاله)
· بررسی و چاپ اثر و انتشار آن بعد از چاپ
· تدوین آیین نامه و دستور العمل های مربوطه
· تعیین حق الزحمه و پرداخت آنها

استفاده کنندگان شامل موارد ذیل می‌باشد:
الف- کارکنان رسمی و اعضای هیات علمی سازمان، شرکت‌های مادر تخصصی و پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای
ب- کارکنان قراردادی سازمان، شرکت‌های مادر تخصصی، پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، مشمولین طرح خدمت نظام وظیفه و دانشجویان بورسیه پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای
ج - کارکنان شرکت‌های زیر مجموعه شرکت‌های مادر تخصصی
د- کارکنان بازنشسته سازمان
ه - دانشجویان پروژه‌ای و کارآموزان واحدهای مختلف سازمان و پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای
و - دانشجویان دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاهها
ز- اعضای هیأت علمی دانشگاهها و پژوهشگران مراکز علمی و تحقیقاتی کشور

شرایط عضویت در کتابخانه
الف – عضویت کارکنان رسمی سازمان، شرکت‌های مادر تخصصی و پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای
1- تکمیل برگ درخواست عضویت کتابخانه و تأئید بالاترین مقام مسئول محل خدمت (فرم شماره یک).
2- ارائه 1 قطعه عکس
3- ارائه فتوکپی کارت پرسنلی
4-ارائه فتوکپی حکم کارگزینی
ب – کارکنان قراردادی سازمان، شرکت‌های مادر تخصصی و پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، مشمولین طرح خدمت نظام وظیفه و دانشجویان بورسیه
1- تکمیل برگ درخواست عضویت کتابخانه و تأئید بالاترین مقام مسئول محل خدمت (فرم شماره یک).
2- ارائه 1 قطعه عکس
3- ارائه فتوکپی کارت پرسنلی
4- سپردن تضمین قابل قبول از نظر امور مالی به مبلغ دو میلیون ریال در وجه کتابخانه مدیریت اسناد و مدارک علمی، فاوا و انتشارات
ج – کارکنان شرکت‌های زیر مجموعه شرکت‌های مادر تخصصی
کلیه امور مربوط به امانت مدارک، کپی مقالات و ... این افراد از طریق شخصی که طبق تفاهم نامه منعقده بین مدیریت اسناد و مدارک علمی، فاوا و انتشارات و شرکت ذیربط به عنوان نماینده و یا رابط کتابخانه‌ رسماً از طرف مدیر عامل شرکت به کتابخانه معرفی می‌شود، انجام می‌پذیرد.
این افراد می‌توانند شخصاً با ارائه معرفی نامه (فرم شماره دو) از طرف مدیر عامل شرکت مربوطه، از منابع کتابخانه جهت مطالعه استفاده کنند.

مدارک لازم جهت عضویت رابط کتابخانه
1- ارائه معرفی نامه (فرم شماره دو ) از طرف مدیر عامل شرکت
2- تکمیل فرم درخواست عضویت کتابخانه (فرم شماره یک).
3- ارائه 1 قطعه عکس
4- سپردن تضمین قابل قبول از نظر امور مالی به مبلغ دو میلیون ریال در وجه کتابخانه مدیریت اسناد و مدارک علمی، فاوا و انتشارات
د- کارکنان بازنشسته سازمان
1- ارائه آدرس کامل پستی محل سکونت و تلفن تماس
2- ارائه یک قطعه عکس
3- ارائه فتوکپی کارت بازنشستگی
ه- شرایط عضویت افراد خارج از سازمان:
- عضویت دانشجویان دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاهها
1- ارائه معرفی نامه معتبر از دانشگاه مربوطه و همراه داشتن کارت دانشجویی
2- ارائه یک قطعه عکس
تمدید کارت عضویت این اعضاء با ارائه معرفی نامه جدید از دانشگاه صورت گرفته و مدت اعتبار کارت حدا کثر یک ترم تحصیلی می‌باشد.
- عضویت اعضاء هیأت علمی دانشگاهها و پژوهشگران مراکز علمی و تحقیقاتی کشور
1- ارائه معرفی نامه معتبر از دانشگاه یا مرکز تحقیقاتی مربوطه و همراه داشتن کارت شناسایی عکس دار
2- ارائه یک قطعه عکس
تمدید کارت های عضویت این اعضاء با ارائه معرفی نامه جدید صورت گرفته و مدت اعتبار کارت حدا کثر یک سال می‌باشد.

قوانین عمومی
- رعایت شئونات اسلامی در کتابخانه الزامی است.
- مراجعین قبل از ورود به کتابخانه باید کیف و وسایل دیگر خود را در کمدهایی که به این منظور در نظر گرفته شده‌اند قرار دهند.
- رعایت نظم و سکوت در محیط کتابخانه الزامی است.
- خوردن غذا و تنقلات، سیگار کشیدن و استفاده از تلفن همراه در داخل کتابخانه ممنوع است.
- امانت گیرنده موظف به حفظ و نگهداری مدارک امانت گرفته شده می باشد و باید از خط کشیدن و نوشتن برروی آنها اجتناب نماید.

ساعات کارکتابخانه
ساعات کار کتابخانه از شنبه تا سه شنبه از ساعت 8:30 صبح الی 15:45 بعد از ظهر و روزهای چهارشنبه از ساعت 8:30 صبح الی 15:30 بعد از ظهر می‌باشد.

آمار موجودی پایگاههای کتابخانه

نام پایگاه
تعداد عناوین
کتاب لاتین
57652
کتاب فارسی
27460
گزارشات لاتین
38139
گزارشات و اسناد فارسی
1437
پایان‌نامه‌های فارسی
1562
مقالات لاتین
4827
مقالات فارسی
7631
سی دی لاتین
803
سی دی فارسی
321
استانداردها
20721
میکروفیش
21767
نشریات فارسی
16874
نشریات لاتین
2246
ثبت اختراعات
21058
کتاب‌های لاتین الکترونیکی
10500
مقالات لاتین الکترونیکی
1083838

تصاویر کتابخانه
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید