۱۳۹۴-۱۱-۱۸
سایت پارس قرآن
سایت پارس قرآن
یک منبع مرجع می باشد که در تاریخ چهارده اسفند سال ۱۳۸۴ افتتاح شد. به نقل از پایگاه خبری آی آر سی نیوز‌ سایت اینترنتی پارس قرآن با هدف ارایه سرویس جستجو درکتاب آسمانی قرآن تاسیس شده است. این جستجو گر قرآنی، علاوه بر جستجوی دقیق، آیه ای ، موضوعی،‌مقاله ها و تصاویر مربوط به آیات قرآنی را به کاربران نمایش می دهد.
بنابراین گزارش این وب سایت به ۲ زبان فارسی و انگلیسی قابل استفاده است. آمار و بررسی آماری سوره‌ها، آیات ،حروف و ترجمه معنایی از دیگر خدمات این سایت مذهبی، دینی محسوب می شود. همچنین کاربران می توانند تمام متون کتاب آسمانی قرآن را به صورت آنلاین در سایت پارس قرآن مشاهده کنند.
اهداف سایت:
  • شناسایی بهتر قرآن به پژوهشگران
  • تسهیل و تسریع در دسترسی به متن مورد نظر در قرآن
  • دسترس پذیری به متن قران با مترجم دلخواه
قسمت های مختلف سایت
متن قران
در این قسمت امکان دسترسی به سوره و آیه مورد نظر  با مترجم دلخواه با جستجو در کادر طراحی شده ، برای کاربر میسر می باشد. در این بخش دسترسی به متن کامل قران و تلاوت آن امکانپذیر است.
مقالات
این بخش فهرستی از مقالات موجود با چند سطری از ابتدای مقاله را برای انتخاب کاربران در اختیار قرار می دهد که متن کامل در قسمت ادامه مطلب قابل مشاهده می باشد.
مطالب جدید سایت
در این قسمت همانگونه که از نامش پیداست، مطالب افزوده شده اخیر در سایت قابل مشاهده می باشد.
تصاویر
در این قسمت گالری از تصاویری با مضمون قرآن و هر انچه در آن بحث شده است موجود است .
بررسی موضوعی
در این بخش با تیتر نمودن موضوعات مورد بحث در قرآن ، لیستی از آیات و سوره هایی که در مورد مطلب مرتبط دارای مطلب می باشند ، برای استفاده کاربر، قرار داده شده است مثلا با انتخاب تیتر" آفرینش در شش روز" بعنوان موضوع قرآنی لیستی از آیه هایی که در این مورد سخن گفته اند فرا روی کاربر باز شده و علاوه بر آن توضیحاتی در آن خصوص ارائه می دهد.
بررسی اماری
با استفاده از ابزار موجود در این قسمت کاربر می تواند،  تعداد تکرار هر لغت را در متن عربی قرآن مشاهده کند.
آمار قرآن
معنی و تعداد تکرار لغات قرآنی به همراه توضیحات لازم، ارائه می گردد.
نرم افزارها
در این بخش امکان دانلود کتاب الکترونیکی قرآن با  مشخصات برنامه، بصورت نمایش متن تمامی سوره های قرآن، قرآن به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی، قابلیت چاپ کردن سوره ها، امکان جستجوی قرآن با وصل شدن به وب سایت پارس قرآن، برای کاربر میسر می باشد.همچنین امکان دانلود نرم افزار جزء ۳۰ قرآن با مشخصات نرم افزاری نمایش متن سوره های جزء ۳۰ قرآن کریم،  تلاوت سوره ها با صدای استاد عبدالباسط،  ترجمه فارسی سوره ها و دانلود آیه امروز(نمایش تصادفی ایات در وب سایت ها) در این سایت میسر می باشد.
آدرس سایت: http://www.parsquran.com
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید