۱۳۹۴-۱۱-۱۸
کتابخانه دیجیتالی تبیان
کتابخانه دیجیتالی تبیان
این سایت در سال ۱۳۸۱ ، با انگیزه اصلی سازمان تبلیغات اسلامی ، بر پایه این استدلال که محتوای مطالب و موضوعات دینی و مذهبی که قرار است تبلیغ شود باید در فرآیندی شکل یافته بر مبنای تکنولوژی روز ارائه گردد تا از جذابیتهای بیشتری برخوردار بوده و تمایل مخاطبین به خصوص جوانان و نوجوانان را به آن محتوا افزایش دهد. راه اندازی گردید.
اهداف
  •  فعالیت در زمینه فناوری ارتباطات و اطلاعات
  • آموزش مستمر
  • اطلاع رسانی عمیق در خصوص موضوعات مرتبط
  • برقراری ارتباط با جامعه
  • تسهیل و تسریع در اطلاع یابی کاربران از کانلهای مختلف ارتباطی
بخشهای سایت
  • بخش دانش و فناوری
که شامل بخشهای مجله کامپیوتر، نجوم، نانوفناوری،هوافضا،زیست فناوری و علوم پزشکی،اخبار فناوری، رباتیک،علوم و فناوری نظامی،. معرفی سایت ها، مراکز علمی و مشاهیر ، دریافت مقالات ISI که در راستای خدمت رسانی علمی به دانشجویان و محققان کشور ایجاد شده (و در آن افراد مختلف می توانند مقالات مورد نیاز خود را به صورت مجانی از سایت علمی science direct دریافت کنند) ، خانواده و زندگی، کودک، جوان و نوجوان، ازدواج و خانواده می باشد.
  • بخش خانواده و زند گی
بخشی است که مخاطب آن تمام اعضای یک خانواده ، هستند و برای کلیه ی موضوعات مرتبط با خانواده محتوا دارد. و در منوهای شامل: زندگی، بانوی شرقی، آسیب ها،هنر در خانه، روانشناسی،تست روانشناسی، گزارش و مصاحبه، سبد فرهنگی خانواده( که به معرفی فیلم ها و سخنرانی های منسب گروه مخاطبین می پردازد)،  برای استفاده ی کاربران به نمایش گذاشته شده است.
  • بخش ورزشی
این بخش شامل:ارایه آخرین اخبار ایران و جهان  ، تصاویر منتخب ورزشی ، فیلم لحظه های منتخب و گل های ورزشی ، ورزش از دیدگاه اسلام ، مطالب علمی و پژوهش های ورزشی به همراه آموزش گام به گام ورزشهای مختلف،معرفی باشگاه ها و شخصیت های ورزشی ، ارائه آخرین رویداد ها در ورزش بانوان ، تهیه ویژه نامه های ورزشی  به مناسبت های مختلف ، تهیه موزیک و کاریکاتورهای ورزشی ، معرفی مراکز ورزشی می باشد.
  • بخش جامعه و سیاست
بخش اقتصاد مهمترین اتفاقات اقتصادی ایران و جهان را دنبال می کند. در این بخش اطلاع رسانی از آخرین لوایح و طرحهای حقوقی ، فلاسفه و اندیشمندان ، سرگذشت پیشنیان ، آشنایی با برخی از مهمترین شخصیتهای داخلی و خارجی ،طنز و کاریکاتور ، مصاحبه های اختصاصی با چهره های مشهور ایران ، معرفی کتاب واژه های اختصاصی علوم سیاسی و آرشیوی از عکس ها ارائه میگردد.
  • بخش تغذیه و سلامت
بخش تغذیه و سلامت از شهریور سال ۱۳۸۱ در سایت اطلاع‌رسانی تبیان راه‌اندازی شد مطالب بخش تغذیه و سلامت شامل انواع رژیم های درمانی،برنامه های غذایی، خواص خوراکی ها،  مواد مغذی مورد نیاز بدن، تغذیه و سلامت از دیدگاه اسلام، خبرها و دانستنی های تغذیه ، انواع بیماری ها و درمان آنها ، سلامت ، سلامت روح و روان ، آشپزی اینترنتی ، مشاوره تغذیه می باشد.
  • بخش هنری
بخش هنری تبیان در راستای ایجاد فضایی کامل برای کلیه اعضای خانواده در بخش هنری قسمت های  مختلفی را فراهم آورده است که  عبارتند از : اخبار، گزارشات، تصاویر هنری و آلبوم موسیقی و فیلم های از مراکز دیدنی.
  • بخش کودک و نوجوان
بخش کودک و نوجوان سایت تبیان همزمان با میلاد مسعود امام زمان (عج) در سال ۱۳۸۶ تاسیس گردید . در این بخش ؛ مطالب مناسب خردسالان ، کودکان و بالاخره مطالب ویژه نوجوانان به ارائه مطالب علمی و متنوع مخاطبین این بخش می پردازد.
  • بخش ادبیات
تلاش سایت  در معرفی زیر مجموعه های ادبی بر آن بوده است تا اکثر موضوعات مطرح در ادبیات ایران و جهان را در بر گیرد و نظمی نسبتا علمی و در عین حال زودیاب را ارائه کند زیرمجموعه های این بخش عبارتنداز: ادبیات داستانی ، ادبیات غیر داستانی ، شعر کهن ایران ، ، شعر معاصر ایران ،  شعر و ادبیات جهان ، نثر کهن ایران ، نقد و بررسی ادبی، مشاهیر ادبی، آرایه های ادبی شامل انواع ادبی.
  • بخش هنر مردان خدا
قسمت های مختلف بخش هنر مردان خدا عبارتند از : فرهنگ جبهه ، عملیات ها، فرهنگ جهاد و شهادت،سوختگان وصال، گالری عکس، نوا نما(در این بخش صوت و تصویر مربوط به دفاع مقدس موجود است)، مقاومت اسلامی.
 
  • بخش مشاوره تبیان
سایت تبیان در راستای رفع نیازهای مخاطبان در اولین ماه های فعالیت خود، اقدام به راه اندازی چندین بخش مشاوره اینترنتی در موضوعات مختلف و متنوع نمود.
  • بخش تبیان استانها
در بخش  تبیان استان ها امکان دسترسی به مقالات و مطالبی شامل تاریخ و فرهنگ ایران، آب و هوا، اماکن تاریخی و آثار باستانی، موقعیت های جغرافیایی، از اقصی نقاط ایران و … وجود دارد
  • اینترانت : موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در راستای ایجاد فضایی سالم جهت استفاده بهینه و مفید از تکنولوژی روز ( شبکه جهانی ) طی یک هدف گذاری بلند مدت ، اقدام به ارائه پایگاههای اینترنتی اسلامی و فرهنگی از طریق اینترانت رایگان نموده است. در حال حاضر بیش از ۲۸ استان کشور به سیستم اینترانت سراسری تبیان متصل شده اند که این روند رو به افزایش می باشد. همچنین هم اکنون بیش از ۲۰۰ پایگاه اینترنتی اسلامی و فرهنگی ، از طریق اینترانت تبیان به صورت رایگان عرضه شده است که بر این تعداد به مرور زمان افزوده خواهد شد.
 
  • بخش زبانهای خارجی
سایت  تبیان علاوه بر زبان فارسی ،همه روزه مطالب تازه ومتنوعی  در حوزه های معارف اسلامی، علوم نوین ،اقتصاد، اخلاق، علوم اجتماعی، تاریخ وفرهنگ ایران وهمچنین انقلاب اسلامی، به ۶ زبان :انگلیسی، عربی، فرانسه، اردو روسی وترکی استانبولی دراختیار کاربران عزیز قرار می دهد.       
  • روابط عمومی       
این بخش شامل مطالب متنوعی با عناوین: اخبار، آلبوم تصاویر، بازتاب تبیان در رسانه ها و مطبوعات، تبیان در نمایشگاه ها،، آشنایی با موسسه تبیان، مصاحبه، اطلاعیه و پیام ها و … است .
 
  • مدرسه اینترنتی
 تدریس به روش تعاملی، به آزمایشگاه، وسایل و تجربیات دست اول نیاز دارد که هنوز به طور یکسان و عادلانه در تمام نقاط ایران گسترش نیافته است. در عین حال گسترش اینترنت در مدارس ایران سریع‏تر و راحت‏تر از این موارد بوده است. مدرسه اینترنتی می‏کوشد تا این فاصله را با آزمایش‏ها و تجربه‏ های اینترنتی و نرم افزارهای آموزشی  پر کند.
سایت تبیان دارای کتابخانه های متنی، صوتی، تصویری، و همچنین حوزه علمیه است که در امر پژوهش کمک فراوانی به محققان و مخاطبان خود می نماید. امکان چت و تبادل نظر و اطلاعات و دانلود و شرکت در مسابقات، توسط اعضای و اطلاع از وضعیت آب و هوایی شهرها تا ۵ روز آینده، خرید از فروشگاه اینترنتی در این سایت میسر می باشد.
آدرس سایت: http://www.tebyan.net
تصویری از صفحه اول سایت را در ذیل مشاهده می فرمایید.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید