۱۳۹۸-۰۴-۱۲

بانوی قم به روایت اسناد کهن

مجموعه‌ای از اسناد مکتوب و تصاویر ارزشمند با موضوع حضرت معصومه(س) در مرکز اسناد آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود که قدمت آن به دورۀ قاجار برمی‌گردد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، کارشناس اسناد مرکز اسناد آستان قدس رضوی از نگهداری مجموعه‌ای از اسناد مکتوب و تصاویر ارزشمند با موضوع حضرت معصومه(س) در مرکز اسناد آستان قدس رضوی خبر داد که برخی مربوط به دورۀ قاجار است.

کاظم جهانگیری افزود: موضوع این اسناد، مراسم میلاد حضرت معصومه(س) در حرم مطهر رضوی و دیگر اماکن متبرکه، اسنادی از مراسم وفات حضرت، قطعه شعر در مدح حضرت معصومه(س)، وقف پانزده سهم از شانزده سهم روستای تبوته فراهان توسط فتحعلی‌شاه قاجار برای مصارف ضروری آن روستا و مخارج حرم حضرت معصومه(س) در قم، مجموعه‌ای از اشعار مربوط به تعزیۀ حضرت معصومه(س)، زیارت افراد و شخصیت‌ها از حرم حضرت معصومه(س) و مکاتبات بین متولی‌باشی دوره‌‌های مختلف در حرم حضرت است.

وی به موضوع تصاویر این مجموعه اشاره و تصریح کرد: مراسم مختلف در حرم حضرت معصومه(س)، بافت قدیم حرم حضرت، دورنمای گنبد و گلدستۀ حرم، قبرستان اطراف حرم در دورۀ قاجار، زیارت امام خمینی(ره) از حرم حضرت معصومه(س) و نمای داخلی صحن حرم مطهر، موضوع برخی از تصاویر این مجموعه است.

جهانگیری در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند برای بهره‌مندی از این مجموعۀ ارزشمند به مرکز اسناد آستان قدس رضوی مراجعه کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید