۱۳۹۸-۰۴-۱۶

تفاهم‌نامۀ همکاری بین سازمان کتابخانه‌های آستان قدس و سازمان میراث فرهنگی به امضا رسید

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو مجموعه، تفاهم‌نامۀ همکاری امضا کردند.

به گزارش گنجینۀ رضوی، این تفاهم‌نامۀ همکاری به منظور برقراری ارتباط منظم و سازمان‌یافته و بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، مشاوره‌ای و فناوری دو مجموعه، با حضور جمعی از کارشناسان دو سازمان یادشده، در محل سازمان میراث فرهنگی، به امضای حجت الإسلام و المسلمین دکتر سیدجلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی رسید.

حجت الإسلام و المسلمین حسینی در این نشست، با اشاره به این‌که یکی از غنی‌ترین مواریث فرهنگی به برکت مضجع نورانی و کانون قدسی حضرت رضا(ع) امروز در این شهر است، بیان کرد: وقتی می‌گوئیم میراث، یعنی متعلق به شخص نیست بلکه متعلق به بشریت و فرهنگ اسلامی و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و ما به عنوان امانت‌دار این مجموعۀ عظیم، موظف به حفظ و پاسداری و معرفی و احیای آن هستیم.

وی با بیان این‌که در دنیای امروز هرکس بتواند بیشترین انسجام‌بخشی را در جهت تحقق اهداف خود به کار گیرد موفق‌تر است و تک‌روی راه به جایی نمی‌برد، افزود: شایسته است که سازمان‌های همسو با تأکید بر مزیت‌ها و نقاط مشترک خود، اهداف و ایده‌های مشترک خود را محقق کنند که ما نیز بنا بر این اصل، با هدف بهره‌مندی دو سازمان طرف قرارداد از ظرفیت‌های موجود در هردو مجموعه این تفاهم‌نامۀ همکاری را امضا می‌کنیم.

دکتر حسینی تصریح کرد: سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی مجموعۀ عظیمی است که طبعاً به‌تنهایی نمی‌تواند در جهت احیا و معرفی این تراث عظیم گام بردارد و در این راستا همکاری مجموعه‌های مرتبط فرهنگی همچون سازمان میراث فرهنگی می‌تواند اثربخش باشد.

وی در پایان، حوزۀ آموزش، پژوهش، معرفی آثار، برنامه‌ها و طرح‌های مشترک را بخشی از ابعاد تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: در جهت اجرای هرچه بهتر مفاد قرارداد، بایستی کارگروهی عملیاتی متشکل از کارشناسان دو سازمان در راستای پیگیری مفاد تفاهم‌نامه تشکیل شود.

گفتنی است که از مهم‌ترین موضوعات این تفاهم‌نامه، بهره‌مندی طرفین از امکانات فنی، هنری و کتابخانه‌ای برای معرفی آثار، مشارکت و همکاری در برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش‌ها کارگاه‌ها، نشست‌های تخصصی و هم‌اندیشی در زمینه‌های مرتبط، فراهم‌کردن زمینۀ شرکت کارکنان در نشست‌های علمی و دوره‌های آموزشی به منظور اشتراک دانش، تبادل دانش و تجربه در حوزۀ دستاوردهای هنری و پژوهشی، برگزاری دوره‌های علمی آموزشی مشترک، استفاده از ظرفیت تولید آثار هنری و ظرفیت‌های نمایشی و ارائۀ آثار طرفین و... را می‌توان نام برد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید