۱۳۹۸-۰۴-۱۷

اثر برتر جشنوارۀکتاب سال رضوی در بوتۀ نقد و بررسی

اثر برگزیدۀ یازدهمین دوۀ جشنوارۀ کتاب سال رضوی،با عنوان «شاهکارهای هنری در آستان قدس رضوی؛ کتیبه‌های صحن جدید» در دانشگاه فردوسی مشهد بررسی شد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، کتاب «شاهکارهای هنری در آستان قدس رضوی؛ کتیبه‌های صحن جدید» اثر مهدی صحراگرد، با حضور نویسندۀ اثر، کارشناسان مربوطه و جمعی از علاقه‌مندان، ‌‌‌در دانشگاه فردوسی مشهد مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

حجت الإسلام علی باقری، دبیر جشنوارۀ کتاب سال رضوی در این نشست ابراز کرد: تاکنون 11 دوره جشنوارۀ کتاب سال رضوی برگزار شده که آثار رسیده به جشنواره مورد بررسی قرار می‌گرفت اما در دورۀ جدیدآثار علاوه بر بررسی، مورد نقد و خوانش قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جشنواره به دنبال یک حرکت علمی است که آن را در دانشگاه‌های مختلف اجرا کند، افزود: جشنوارۀ کتاب سال رضوی بنا دارد در حوزۀ اجرایی فعال بوده و در مراکز آموزش حضور داشته باشد تا بتواند یک نهضت علمی و تحقیقاتی را در موضوع امام رضا(ع) و خاندان مطهر ایشان و در حوزۀ تمدن نوین اسلامی ایجاد کند.

باقری در پایان تصریح کرد: جشنوارۀ کتاب سال رضوی از پژوهش‌هایی با موضوع اماکن متبرکۀ رضوی استقبال می‌کند.

در ادامه، دکتر مهدی صحراگرد به معرفی کامل اثر خود پرداخت و دقایق پایانی این نشست علمی، به پرسش و پاسخ حضار و نویسندۀ اثر اختصاص یافت.

صحراگرد حرکت جدید جشنوارۀ کتاب سال را در راستای نقد و بررسی آثار برگزیدۀ جشنواره ارزشمند خواند و گفت: این حرکت ارتقای سطح کیفی پژوهش‌های مرتبط با امام رضا(ع) را در پی دارد و ازاین نظر بسیار سودمند است.

گفتنی است که اثر یادشده، برگزیدۀ یازدهمین جشنوارۀ کتاب سال رضوی در حوزۀ کتاب برتر، محور حرم و اماکن متبرکه است که تاکنون 9 بار تجدید چاپ شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید