۱۳۹۸-۰۴-۱۸

نخستین موزه‌نمایشگاه مناسبتی‌موضوعی در موزۀ آستان قدس رضوی افتتاح می‌شود

هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع)، نخستین موزه‌نمایشگاه مناسبتی و موضوعی در موزۀ آستان قدس رضوی افتتاح می‌شود. نمایش آثار دیده‌نشده و دست‌نوشته‌های مشاهیر شیعه، اولین دورۀ آثار این نمایشگاه خواهد بود.

به گزارش گنجینۀ رضوی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از راه‌اندازی نخستین موزه‌نمایشگاه مناسبتی و موضوعی در موزۀ آستان قدس رضوی هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) خبر داد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سیدجلال حسینی با اعلام این خبر تصریح کرد: در اولین دوره از این موزه نمایشگاه، آثار دیده نشده از مشاهیر علمای شیعه با محوریت علمای مدفون در حرم به نمایش درخواهد آمد. وی ادامه داد: دست‌خط علما، دست‌نوشتۀ‌های پیش از چاپ آثار، اجازات، نامه‌ها و زندگی‌نامۀ علمایی چون علامه مجلسی، شیخ عباس قمی، شیخ کفعمی، شیخ حر عاملی و علمای معاصر برخی از مواردی است که در این موزه‌نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

حسینی همچنین از امضای چندین تفاهم‌نامۀ بین‌المللی همکاری مشترک با چندین کتابخانه و موزه از بزرگترین و معتبرترین‌های دنیا تا پایان سال جاری خبر داد. وی حرکت‌های اینچنینی را به معنی معرفی فرهنگ و پیشینۀ غنی اسلام و ایران به جهانیان و در راستای گام دوم انقلاب دانست.

همچنین حسینی در ابتدای این نشست به گرامی‌داشت ایام دهۀ کرامت و میلاد امام‌رضا(ع) پرداخت و بیان کرد: حضرت‌رضا(ع) روایات فراوانی در خصوص امامت و ولایت دارند و بر روی این اصل بسیار کار کردند و اکنون ما وظیفه داریم که با زمینه‌سازی‌های گوناگون، سعی کنیم این نور ولایت خاموش نشود.

گفتنی است در این مراسم با عنوان شانزدهمین سه‌شنبۀ فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، از سکه‌های بیش از 1200سالۀ ولایت‌عهدی امام‌رضا(ع) رونمایی شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید