۱۳۹۸-۰۴-۲۰

نقد کتاب برگزیدۀ جشنوارۀ کتاب سال رضوی با حضور مجازی نویسندۀ لبنانی

کتاب برگزیدۀ ششمین دورۀ جشنوارۀ کتاب سال رضوی با نام «الإمام الرئوف علی ابن موسی الرضا(ع)»، با حضور مجازی نویسندۀ اثر از لبنان، نقد و بررسی شد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، در نشستی دیگر از نشست‌های نقد و بررسی آثار برگزیدۀ جشنوارۀ کتاب سال رضوی، کتاب «الإمام الرئوف علی ابن موسی الرضا(ع)» به زبان عربی تألیف دکتر زینب محمدعیسی از لبنان که رتبۀ نخست محور زبان‌های خارجی را در ششمین دورۀ جشنوارۀ کتاب سال رضوی از آن خود کرد، محور نقد و بررسی قرار گرفت.

در این نشست که با حضور استاد منتقد، استاد جاسم محمد المشهدی، و جمعی از پژوهشگران عرب‌زبان با موضوع نقش امام رضا(ع) در مواجهه با انحرافات علمی و فرهنگی به زبان عربی برگزار شد، نویسندۀ اثر از بیروت به صورت وبینار (ارتباط از بستر وب) حضور یافت و به بیان سخنرانی پرداخت.

دکتر زینب محمدعیسی در این نشست با بیان این‌که دو سال برای تألیف کتاب زحمت کشیدم، تصریح کرد: جلد اول اثر 250 صفحه در موضوع سیرۀ امام رضا(ع) و موضوع جلد دوم کتاب، گفتگوها و مناظرات امام رضا(ع) با اصحاب ادیان و جنگ فرهنگی دشمنان با دین اسلام است.

در ادامه، استاد جاسم محمد المشهدی در نقد این اثر گفت: عنوان این کتاب امام رئوف است و بخشی از آن به رأفت و دیگر ویژگی‌های امام رضا(ع) پرداخته اما حجم زیادی از این اثر دربارۀ مسئلۀ شبیخون فرهنگی از نگاه امام رضا(ع) است که با عنوان کتاب همخوانی ندارد اما به جای خود مطالب ارزشمند و قابل توجهی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید