۱۳۹۸-۰۴-۲۴

رونمایی از ایستگاه مطالعۀ کتابخانۀ دیجیتال در کتابخانه‌های کشور

کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی، ایستگاه مطالعۀ دیجیتال را در 10 کتابخانه و مرکز علمی-پژوهشی کشور راه‌اندازی کرد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، ریاست سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌هاو مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از این ایستگاه‌های مطالعه، با بیان این‌که این 10 ایستگاه به عنوان نمادین و نقطۀ آغاز ایجاد ایستگاه‌های مطالعه راه‌اندازی می‌شود، عنوان کرد: با آغاز به کار این ایستگاه‌های مطالعه، درصدد برقراری ایستگاه‌های مطالعۀ دیجیتال در یکصد کشور دیگر هستیم و در هر تعداد مرکز پژوهشی متقاضی، این ایستگاه‌ها ایجاد می‌شود.

حجت الإسلام و المسلمین سیدجلال حسینی کلام حضرت رضا(ع) را که «خداوند رحمت کند کسی را که امر ما را احیا کند» منشور سازمان کتابخانه‌ها و راهکار اجرایی آن را بنا به فرمایش حضرت رضا(ع) تعلیم و تعلّم دانست و ابراز کرد: فرهنگ دلبستگی به آموزش و آموختن باعث می‌شود کشور بسیاری از معظلات را پشت سر بگذارد.

وی با بیان این‌که کتابخانه فقط مرکز امانت و کتاب‌خوانی نیست، اضافه کرد: رویکرد جدید کتابخانۀ آستان قدس این است که ما زندان‌بان نیستیم بلکه مروّجیم و بر این اساس، بیش از پیش برای سهولت دسترسی پژوهشگران به منابع عظیم این سازمان می‌کوشیم.

دکتر حسینی در ادامه با بیان این‌که این منابع باید در اختیار پژوهشگران قرار گیرد تا بتوانند در آرامش، پژوهش و تولید علم کنند تأکید کرد: هر مؤسسۀ آموزشی، پژوهشی و حوزوی در سطح کشور که مایل است به منابع کتابخانه‌ای آستان قدس رضوی دسترسی پیدا کند، می‌تواند با ارسال یک درخواست کتبی، به این امکان دست یابد.

وی تصریح کرد: در آیندۀ نزدیک موضوع‌ها و اولویت‌های پژوهشی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با موضوع مرمت، نسخ خطی، اسناد، کتابخانه، موزه و ... تعیین می‌شود و با اعلام یک فراخوان به همۀ پژوهشگران، این گام بلند در جهت تحقق اهداف سازمان اجرایی می‌گردد.

حسینی در پایان با بیان این‌که یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که دنبال می‌کنیم، تحقیقات مشترک است، افزود: در بحث دیپلماسی کتاب معتقدیم پژوهش و تحقیق را به تنهایی نمی‌توان انجام داد و بر این اساس، تا پایان سال چند توافق بین‌المللی با کتابخانه‌های معتبر دنیا به امضا می‌رسانیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید